کد خبر : 28932

قیمت ترموستات انواع خودرو در بازار (جدول)

قیمت ترموستات انواع خودرو در بازار (جدول)

در حال حاضر قیمت ترموستات هیوندای آزرا - MOBIS حدود 28,000، ترموستات توسان – GENUINE حدود 29,000 و ترموستات ایساکو مناسب برای پژو 206 حدود 33,000 تومان قیمت گذاری شده است.

به گزارش خودروتک ، ترموستات در اصل برای این نصب شده تا اول صبح به گرم شدن زودتر موتور کمک کند. موتور جوری طراحی شده که در دمای کاری ایده آل خودش کار کند. توجه داشته باشید که بیشتر فرسایش موتور هنگامی رخ می دهد که موتور سرد باشد. یک موتور سالم وقتی گرم شود فرسایش بسیار ناچیزی دارد. بنابراین ترموستات این اجازه را به موتور می دهد که در سریعترین زمان ممکن گرم شده تا اینکه به دمای کاری مطلوب و از قبل طراحی شده برسد.

برای تنظیم میزان گرمای داخل موتور ماشین از ترموستات خودرو یا Car Thermostat استفاده می‌‌شود که می‌‌تواند دما را درحالت مناسبی قرار دهد که معمولا 85 درجه است. برای آن که موتور بتواند کار خود را به درستی انجام دهد باید دمای آن را در رنج مشخصی حفظ کرد. کاهش دما در موتور موجب می‌‌شود روغن غلیظ شود و روانکاری قطعات به خوبی انجام نشود و افزایش دما نیز باعث می‌‌شود روغن بیش از حد رقیق شده و نتوانند از خاصیت روان کنندگی خود به درستی استفاده کند. پس مطلوب است که همیشه دمای موتور درحوالی 85 درجه باقی بماند.

بزرگترین سوتفاهم یا برداشت غلطی که رایج شده این است که مردم فکر می کنند ترموستات باعث می شود موتور خنک تر کار کند ولی ترموستات لزوما این کار را انجام نمی دهد. سیستم خنک کننده و فشار روی موتور عوامل تعیین کننده در میزان داغ شدن موتور هستند و باز شدن کامل ترموستات یکی از قابلیت های سیستم خنک کننده برای انتقال حرارت است.

ترموستات‌ها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد الکترومکانیکی، فانوسی و مومی اشاره کرد. در ترموستات‌های الکترومکانیکی با استفاده از فرمان حسگر حرارتی قطع و وصل مدار به صورت الکتریکی صورت می‌گیرد و این نوع ترموستات‌ها معمولا عمر بالایی دارند. ترموستات‌های فانوسی نیز معمولا در زمان قدیم استفاده می‌شد.

 

عنوان قیمت تصویر
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها