کد خبر : 28858

قیمت جدید انواع سپر خودرو (مهر 98)

قیمت جدید انواع سپر خودرو (مهر 98)

این روزها برای خرید سپر جلو زانتیا باید 333,000، سپرعقب برلیانس H220 حدود 500,000، سپر جلو لیفان 520 حدود 722,000، سپر عقب رنو ساندرو اصلی 888,000 و برای خرید سپر عقب برلیانس H330 باید 1,165,000 تومان هزینه کرد.

به گزارش خودروتک ، سپرهای اولیه به صورت فلزی طراحی می‌شدند که این امر باعث افزایش وزن خودرو می‌شد. اما امروزه در طراحی سپر جلو و سپر عقب برای خودروهای مدرن از تزریق مواد پلاستیکی خاص مانند پلی کربنات،آکریلونیتریل بوتادین استایرن و پلی‌پروپیلن در دستگاه‌های تولید سپر استفاده می‌شود.

با توجه به عملکرد سپر جلو، در طراحی و ساخت آن برای هر خودرو از یک الگو خاص استفاده می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که سپر‌های پلاستیکی در مقایسه با سپر‌های فـایبر گلاس و فلزی آبکاری شده بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند دلیل این امر هم ارزان بودن مواد اولیه و همچنین ساده بودن فرآیند تولید آن است.

به طور کل سپر‌های پلاستیکی از تزریق مواد باکیفیت پلاستیکی در دستگاه‌های مخصوص تولید سپر ساخته می‌شوند. معمـولاً سپر جلوی خودروهای مدرن، شامل سه جزء اصـلی اسـت که به ترتیب پیشانی، جاذب و تیر سپر نامیده می شوند.

ویژگی‌های سپر‌های مدرن :

با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی بیشتر تولید کنندگان خودرو سعی در طراحی و تولید سپری دارند که بتواند ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • طراحی آیرودینامیک
  • سبک وزن
  • طراحی زیبا و کاربردی
  • قدرت جذب و یا دفع ضربه وارد شده
  • محافظ از عابر پیاده
عنوان قیمت تصویر
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها