کد خبر : 28755

قیمت انواع کمک فنر خودرو در بازار (به روزرسانی بهمن 98)

قیمت انواع کمک فنر خودرو در بازار (به روزرسانی بهمن 98)

این روزها برای خرید کمک فنر عقب عظام پراید 245000، کمک فنر جلو راست گلد برای پژو 206 حدود 250000 و برای خرید کمک فنر عقب لیفان X60 باید 325000 تومان هزینه کرد.

به گزارش خودروتک ، خودرو ها بصورت ناگذیر از سطوحی غیرهموار عبور می‌کنند حتی در سطح شهری که بهترین کیفیت آسفالت را نیز داشته باشد دست‌انداز‌ها سطح را برای عبورومرور خودروها ناهموار می‌نمایند. هنگام عبور از این سطوح ناهموار بالا‌وپائین‌ها‌ و ضربه‌ها توسط لاستیک‌ به کمک‌فنر می‌رسد و در نتیجه‌ی وارد شدن فشار به فنر‌های این قطعه، فنرها فشرده و سپس باز می‌شوند.

برای این منظور که این فنرها براحتی جابه‌جا شوند و به حالت اولیه برگردند در آن‌ها از گاز یا مایع استفاده می‌گردد.

به این‌ ترتیب لرزش و بالا‌و‌پائین ماشین به کمترین میزان می‌رسد که کابین و راننده را مورد حمایت قرار می‌هد.

فنرها در قسمت بالای لاستیک‌ها و زیر اتاق خودرو نصب می‌شوند، انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع خودرو متفاوت می‌باشند. هنگام عبور فرد از روی دست‌انداز با خودرو یا ایجاد ارتعاش در خودرو، برای کنترل ضربه وارد شده به خودرو از سمت لاستیک‌ها، فنر باید به نرمی این ارتعاشات را کنترل کند و با فشردن لاستیک به زمین موجب ادامه حرکت خودرو با همان سرعت شود.

سفت بودن این فنرها و نداشتن ارتعاش هنگام ضربه، موجب سفتی خودرو، وارد شدن ضربه به اتاق خودرو و امکان واژگونی می‌شود. همچنین خود فنر در فشار زیاد به سرعت می‌شکند. چنانچه فنر نرم باشد این ارتعاشات به قدری ادامه پیدا می‌کند که فرد در خودرو اصلاً راحت نبوده و یا آن‌قدر فشرده می‌شود که احتمال برخورد خودرو به زمین وجود دارد.

علائم رایجی که نشان می دهد تثبیت کننده فرمان نیاز به تعویض دارد چیست؟

  • لغزش های ناگهانی در سرعت های بالا
  • فرمان به نظر شل و دارای مشکل باشد.
  • به این ترتیب باید به بازدید کمک فنر خودرو اقدام کرد
 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها