کد خبر : 27490

خودروتک بررسی می‌کند؛

قیمت روغن هیدرولیک انواع خودرو ( به روزرسانی فروردین 99 )

قیمت روغن هیدرولیک انواع خودرو ( به روزرسانی فروردین 99 )

برای خرید روغن هیدرولیک فرمان مخصوص پژو 206 باید 17,000 و برای خرید روغن هیدرولیک فرمان پژو پارس باید 25,000 تومان پرداخت کرد.

به گزارش خودروتک ، بیشتر خودروهای امروزی از سیستم فرمان هیدرولیک بهره می‌برند و روغن هیدرولیک نیز در این سیستم نقشی تعیین‌کننده را ایفا می‌کند. به لطف وجود این روغن در خودرو، رانندگان هنگام دور زدن و چرخیدن فرمان را به‌آسانی می‌چرخانند؛ اما عمر مفید این روغن چقدر است؟ روغن تازه در عملکرد بهتر فرمان چه نقشی دارد؟

برای تعویض روغن هیدرولیک فرمان نیاز است که روغن قدیمی را خارج کنید و روغن هیدرولیک فرمان تازه را جایگزین سازید. بسته به نوع خودرو، یک روغن هیدرولیک فرمان ویژه می بایستی استفاده شود. یک مکانیک خبره، اطلاعات مورد نیاز را قبل از تعویض روغن هیدولیک کنترل می کند. تعویض روغن هیدرولیک فرمان، زمانبر است و می بایستی با دقت انجام شود. کار روغن هیدرولیک فرمان، انتقال قدرت در سامانه فرمان موتور است. زمانبندی مشخصی برای تعویض روغن هیدرولیک فرمان وجود ندارد.

به مخزن روغن هیدرولیک نگاهی بیندازید. اگر هنگام چرخاندن فرمان صدای غژ غژ بلندی به گوش می‌رسد، نشانه‌ای از این‌که سطح روغن هیدرولیک پایین آمده است. مخزن هیدرولیک فرمان معمولاً استوانه‌ای شکل است و در نزدیکی تسمه هیدرولیک قرار دارد و روی آن برچسبی وجود دارد که آن را مشخص می‌کند. این مخزن ممکن است از پلاستیک یا از فلز ساخته شده باشد. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. در بیشتر خودروها، محل قرارگیری این مخرن شبیه هم است ولی برخی خودروهای جدید ممکن است به خاطر صرفه جویی درهزینه‌ها و یا بالا بردن فضای اطراف موتور، جای آن را عوض کرده باشند.

 

برای شروع کار ابتدا خودرو را در محلی صاف و بدون شیب پارک کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. موتور را خاموش کرده و کمی صبر کنید تا خنک شود.
  2. محل قرار گیری مخزن هیدرولیک خودرو خود را پیدا کنید و اطراف درب آن را با پارچه پاک کنید تا در حین اجرای کار آلودگی و گرد خاک وارد مخزن نشود.
  3. با استفاده از دستگاه وکیوم روغن هیدرولیک فرمان قدیمی را از مخزن خارج کنید.
  4. روغن هیدرولیک قدیمی کهنه را درون سطل بریزید.
  5. روغن هیدرولیک فرمان جدید را وارد مخزن کنید. دقت شود کمی از روغن هیدرولیک جدید را وارد مخزن کنید زیرا هنوز مقداری از روغن هیدرولیک قدیمی در سیستم موجود می باشد که باید تخلیه شود.
  6. جلو خودرو را جک بزنید و سه پایه محافظ را در زیر آن قرار دهید و مطمئن باشید محکم سر جای خود قرار گرفته باشد. به طوری که فرمان به راحتی به چپ و راست برود.
  7. موتور را روشن کنید و فرمان ماشین را چند بار به سمت چپ و راست بچرخانید تا روغن هیدرولیک به طور کامل در سیستم جریان پیدا کند و هوای سیستم به طور کامل گرفته شود. اگر داخل مخزن را نگاه کنید سطح روغن هیدرولیک فرمان دوباره بالا می آید.
  8. موتور را خاموش کنید و دوباره با دستگاه وکیوم روغن را تخلیه کنید. زیرا هنوز مقداری از روغن هیدرولیک قدیمی و کثیف در کل سیستم موجود می باشد.
  9. این عمل باید چند بار صورت گیرید ( مراحل 5 تا 8 ) تا رنگ روغن هیدرولیک فرمان درون مخزن به طور کامل مشابه رنگ روغن هیدرولیک فرمان جدید باشد و هیچ گونه آلودگی در روغن هیدرولیک فرمان جدید مشاهده نشود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها