کد خبر : 27401

سیگنال معنی دار کاهش قیمت 4 خودرو در بازار

سیگنال معنی دار کاهش قیمت 4 خودرو در بازار

بازار خودرو این روزها در رکود به سر می برد. البته این رکود در معاملات کاملا به سیگنال هایی که از سوی قیمت خودرو به تقاضای مصرفی (متقاضیان واقعی) خودرو ارسال می شود باز می گردد. چندین عامل دست به دست هم داده اند تا قیمت در بازار خودرو کاهش پیدا کرده و از آن مهمتر روند کاهشی در بازار حفظ شود. در ادامه برخی خودروهایی که کاهش قیمت آنها مهم تلقی می شود را بررسی می کنیم.

به گزارش خودروتک، عرضه بیشتر خودرو صفر کیلومتر به بازار از سوی دو خودروساز بزرگ کشور، کاهش تقاضا، حذف جریان نقدینگی سرگردان از بازار خودرو و صحبت های امیدوار کننده سیاستگذاران صنعت خودرو در دو هفته اخیر مهمترین عوامل کاهش قیمت خودرو به حساب می آیند.

در یک سال اخیر و پس از جهش هایی که در قیمت خودرو به وجود آمد، قیمت خودرو پراید 111 به یک نشانه برای بازار خودرو تبدیل شد. در هفته گذشته قیمت این خودرو وارد کانال 46 میلیون تومان شد. این خودرو در مقایسه با دیگر انواع پراید، عرضه کمتری به بازار دارد و به همین دلیل کاهش قیمت آن سیگنال خوبی برای ادامه دار بودن روند کاهشی باز به حساب می آید.

خودرو پژو 206 تیپ 2 خودرو دیگری است که فشار تقاضا همواره روی آن وجود دارد و به قولی خودرو روند بازار خودرو به حساب می آید. با این حال قیمت این خودرو در هفته دوم شهریور ماه در مقایسه با هفته قبل بیش از 3 میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافت. این ریزش موجب شد تا قیمت این خودرو به میانه کانال 70 میلیون تومان نزدیک شود.

قیمت پژو 2008 نیز در هفته دوم شهریور ماه کاهش یافت. قیمت این خودرو از ابتدای هفته گذشته به زیر 300 میلیون تومان آمد و تا پایان هفته روی 298 میلیون تومان تثبیت شد. اهمیت کاهش قیمت پژو 2008 نیز در این است که این خودرو در ردیف خودروهای پرتیراژی که عرضه زیادی به بازار دارند قرار ندارد و به همین دلیل رسیدن موج کاهش قیمت خودرو به آن می تواند مهم تلقی شود. دلیل اصلی کاهش قیمت این خودرو کاهش تقاضا برای آن است.

قیمت سمند LX یکی دیگر از خودروهای پرتقاضا در بازار خودرو است. روند کاهش قیمت این خودرو از مدت ها پیش آغاز شده بود در هفته گذشته نیز ادامه پیدا کرد. بازگشت بخشی از تقاضای مصرفی به این خودرو نیز نتوانست مانع از کاهش قیمت آن شود.

قیمت خودرو سمند LX طی هفته گذشته یک میلیون و 700 هزار تومان دیگر پایین آمد. این خودرو در آخرین ساعات معاملاتی روز پنجشنبه گذشته به قیمت 73 میلیون و 800 هزار تومان در بازار قیمت خورده بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها