کد خبر : 27263

خودروتک بررسی می‌کند؛

قیمت فیلتر کابین خودرو های بازار (جدول)

قیمت فیلتر کابین خودرو های بازار (جدول)

این روزها برای خرید فیلتر کابین ماکسیما باید 37,000 و برای خرید فیلتر هوا کابین کیا سورنتو از سال 2009 تا 2014 باید 170,000 تومان پرداخت کرد.

به گزارش خودروتک ، فیلتر های کابین که به فیلتر های بخاری و فیلتر های اتاق نیز مشهورند ، فیلتر های مهم و حساسی هستند که در خودرو های مدرن استفاده می شوند .در خودرو های قدیم ، هوا از کانال های ویژه ای وارد کابین خودرو می شد و بدون هیچ عامل فیلتر کننده ای ، هوای وارده آغشته به گرد و غبار و ذرات معلق مضر بود .

بیشتر از 80 درصد خودروهایی که امروزه تولید می شوند، مجهز به یک فیلتر کابین هستند. برای اطمینان از این که خودروی شما دارای این فیلتر هست، دفترچه راهنمای آن را بررسی کنید و اگر دفترچه راهنما در دسترس نبود می توانید به وبسایت سازنده مراجعه کرده یا از مکانیک بپرسید.

مدت زمان استفاده از فیلتر هوا با توجه محل زندگی شما بسیار متفاوت است. اگر در شهرهای بزرگ مانند تهران یا شهر های جنوبی کشور زندگی می کنید عمر مفید فیلتر کابین بسیار کاهش می یابد چرا که میزان آلاینده ها و ذرات موجود در هوا بسیار بیشتر است نقاط دیگر است. بطور استاندارد توصیه شده است که فیلتر کابین باید بین 20 هزار تا 25 هزار کیلومتر تعویض گردد اما پیشنهاد ما این است که هر زمان برای سرویس و نگه داری روغن مراجعه می کنید ،فیلتر کابین را نیز تعویض نمایید.

محل قرار گرفتن فیلتر کابین خودرو بستگی به سال، مدل و نوع خودرو دارد اما به صورت کلی معمولا در سه محل نصب می شود. اکثر فیلترهای تهویه هوا را می توان زیر داشبورد پیدا کرد که این موضوع برای Hyundai Elantra تولیدی بین سال های 2007 تا 2016  و پژو 206 صدق می کند. یا ممکن است زیر کاپوت نزدیک پنجره باشد یا مثل مزدا 3 2010 تا 2012 زیر داشبورد باشد.

 

عنوان قیمت تصویر    
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها