کد خبر : 26628

قیمت لاستیک انواع خودرو در بازار (5 شهریور 1398)

قیمت لاستیک انواع خودرو در بازار (5 شهریور 1398)

در حال حاضر قیمت یک حلقه لاستیک گلدستون 175/60/13 حدود 240 هزار و برای خرید یک حلقه لاستیک تراینگل مدل 185/65R14 TR928 باید 410,000 هزار تومان هزینه کرد.

به گزارش خودروتک ، اولین اقدام بعد از این که مطمئن شدید نیاز به خرید لاستیک خودرو دارید، مراجعه به کاتالوگ خودروی خود است. در کاتالوگ هر خودرو، مشخصات لاستیک استاندارد برای خودرو تشریح شده است.

ویژگی های کیفی لاستیکی که انتخاب می کنید، از موارد یادشده در کاتالوگ نباید پایین تر باشد. اما این که این ویژگی ها کدامند، باید به تشریح و رمزگشایی از برخی اعداد و عبارات درج شده روی لاستیک بپردازیم.

مهم ترین نکته‌ای که در هنگام خرید لاستیک باید دقت کنید، سایز آن است. هر خودرو سایز رینگ مخصوص خودش را دارد. پراید، ماتیز و MVM۱۱۰ رینگ‌های کوچکی دارند و لاستیک سایز ۱۳ برای آن‌ها مناسب است. انواع پژو ۲۰۶، ۴۰۵، پژو پارس، رانا و روآن لاستیک سایز ۱۴ می‌خواهند و لاستیک سایز ۱۵ برای سمند، دنا، تندر ۹۰ و پژو پارس LX مناسب است. اندازه لاستیک‌ها در یک رسته اعداد سه‌تایی بیان می‌شود.

به طور مثال لاستیک با اندازه ۱۹۵.۶۵.۱۵ به آن معناست که این لاستیک سایز ۱۵ بوده و پهنای آن ۱۹۵ میلیمتر است. همچنین این لاستیک به اندازه ۶۵ درصد قطر رینگ ضخامت دارد.

حداکثر سرعتی که لاستیک می تواند به مدت 10 دقیقه تحمل کند سرعت مجاز نام دارد که این شاخص با یکی از حروف لاتین A تا Z نشان داده می شود. روی جداره لاستیک خودروی پراید، نماد H برای سرعت درج شده که نشان دهنده این است که هنگامی که لاستیک دارای فشار باد و بارگذاری مناسب است می تواند 320 کیلومتر سرعت در ساعت راتحمل کند.

اگر بر روی لاستیکی حداکثر سرعت اعمال شود، اما دارای تنظیم فشار باد نباشد و یا اضافه بار روی آن اعمال شود، آسیب می بیند و یا می ترکد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها