کد خبر : 26576

قیمت روز انواع خودرو داخلی و خارجی چند؟

قیمت روز انواع خودرو داخلی و خارجی چند؟

شرایط اقتصادی کشور، افزایش قیمت ارز، محدودیت واردات خودروهای خارجی و ... باعث شده‌اند که خرید خودرو خارجی برای بسیاری از افراد، خصوصا اقشار با درآمد متوسط تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده و راه گریزی جز خرید خودرو داخلی وجود نداشته باشد.

در بازار خودرو داخلی نیز، قیمت‌ها همچنان در نوسان است و از منطق خاصی پیروی نمی‌کند. در این آشفته بازار، آگاهی از قیمت خودرو داخلی و نحوه قیمت‌گذاری صحیح آن، ابتدایی‌ترین قدم در مسیر خرید و فروش خودرو و در عین حال مهم‌ترین دغدغه خریداران و فروشندگان است. سوالاتی همچون آخرین قیمت معامله شد خودرو داخلی چقدر است؟ مرجع رسمی و قابل اعتماد تعیین قیمت خودرو داخلی کجاست؟ و چطور می‌توان به طور دقیق قیمت روز خودرو داخلی را متوجه شد؟ از مجموعه سوالاتی است که در ذهن خریداران و فروشندگان مطرح می‌شود. 

قیمت خودرو داخلی: نوسان پرفروش‌ترین ها

شوک قیمتی بی‌سابقه‌ای که از سال 97 در بازار خودرو کشورمان رخ داده و تا به امروز قیمت خودرو داخلی و خارجی را تحت تاثیر قرار داده است. نگاهی به نوسان قیمت دو مورد از پرفروش‌ترین خودروهای بازار، پژو 206 تیپ 5 و پژو پارس، نشان دهنده شدت تغییر قیمت خودرو داخلی در کشور است. 

قیمت روز انواع خودرو داخلی و خارجی چند؟

همانطور که در نمودار نشان داده شده است، قیمت خودرو داخلی در فاصله زمانی یکساله به صورت کاملا صعودی بوده است به طوریکه قیمت خودرو پژو 206 تیپ 5 سال 1397 با رشد 83 درصدی به 85 میلیون تومان در مرداد 1398 رسیده و پژو پارس نیز با رشد 122 درصدی از 53 میلیون تومان به 118 میلیون تومان در مرداد 98 رسیده و در این بازه زمانی نیز در مقاطع مختلف جهش قیمتی قابل توجهی را تجربه کرده است. 

اصول تحلیل روند بیان می‌کند که هرچه در گذشته رخ داده است، با درصدی از تقریب، در آینده نیز رخ خواهد داشت. بنابراین با در دست داشتن اطلاعات گذشته می‌توان تا حدی به پیش‌بینی آینده پرداخت و هرچقدر این روندها، در بازه زمانی طولانی مدت‌تری ارائه شود از اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود. به عنوان مثال تجربه بازار خودرو نشان داده است که بعد از یک بازه زمانی تعادل و یا رکود در بازار، یک شوک قیمتی در بازار خودرو رخ داده که قیمت‌ها را به شدت افزایش داده و مجدد به حالت سکون و یا کاهش قیمت برمی‌گردد. نمودار تحلیل قیمت خودرو داخلی فوق، موید این ادعاست. همانطور که مشاهده می‌کنید، بعد افزایش قیمت ناگهانی در اوایل سال 97 قیمت‌ها به حالت تعادل برگشته و مجدد در انتهای سال با شیب بسیار زیادی افزایش یافته است.

اما چگونه می‌توان به این اطلاعات قیمتی دسترسی پیدا کرد؟ تحلیل روند قیمت خودرو به صورت کلان و در بازه زمانی سالیانه از کدام منبع قابل دستیابی است؟ چطور می‌توان  از قیمت خودرو داخلی را به صورت دقیق و کارشناسی شده مطلع شد؟ 

ابزار تخصصی تعیین قیمت خودرو داخلی

پاسخ تمامی سوالات فوق، ابزار محاسبه‌ی قیمت خودرو همراه مکانیک است که بیش از پنج سال است به مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو داخلی و خارجی  تبدیل شده است. این ابزار تحت‌وب که براساساطلاعات دقیق بازار و با بهره‌گیری از تجربه‌ی کارشناسی بیش از ۵۰ هزار خودرو داخلی و خارجی طراحی شده است، برای قیمت گذاری صحیح خوروهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر به صورت رایگان از طریق این لینک  hamrah-mechanic.com/carprice/ در اختیار عموم مردم قرار گرفته است. 

قیمت روز انواع خودرو داخلی و خارجی چند؟

از سری ویژگی‌های این ابزار که تعیین دقیق قیمت خودرو داخلی و خارجی را امکان‌پذیر می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1. ارائه نمودارهای تحلیل قیمت خودرو در بازه زمانی یک ساله

2. پوشش دهی اطلاعات قیمتی تمامی برندهای خودرویی موجود در کشور به تفکیک مدل و سال 

3. ترکیب عوامل متعدد موثر در قیمت، اطلاعات روز بازار و نیز تخصص و تجربه‌ی کارشناسان خودرو 

4. تعیین قیمت براساس آخرین قیمت معامله شده خودروها (دریافت اطلاعات میدانی و واقعی از بازار خودرو)

5. بروز رسانی دائمی قیمت‌ها 

6. امکان محاسبه افت قیمت خودرو بر اساس هر تکه رنگ خوردگی، تعویض بدنه و ...

منبع : ویرلن


 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها