کد خبر : 24372

آیا قیمت خودرو به مدار افزایشی بازگشته است؟

آیا قیمت خودرو به مدار افزایشی بازگشته است؟

بازار خودرو اگر چه هنوز از حالت رکود خارج نشده اما بخشی از تقاضای مصرفی به بازار بازگشته و همین مساله موجب افزایش موردی قیمت خودرو را فراهم کرده است. با این حال وضعیت بازار به گونه ای نیست که بتوان گفت روند کاهش قیمت خودرو متوقف شده و بار دیگر خودرو در جاده گرانی افتاده است. افزایش قیمت برخی خودروها اغلب به دلیل کاهش عرضه آنها از سوی شرکت سازنده است.

به گزارش خودروتک، بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت حاکی از افزایش دو تا سه میلیون تومانی محصولات ایران خودرو نسبت به سه شنبه هفته گذشته (اول مرداد)‌ و ثبات نسبی قیمت محصولات سایپا است.

هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۸۰.۵ میلیون تومان، هر دستگاه سمند ال. ایکس ۷۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به ۷۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۹۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی ۸ به ۹۲ میلیون تومان و پژو پارس ۹۴ میلیون تومان قیمت خوردند.

کارشناسان دلیل افزایش دو تا سه میلیونی قیمت محصولات ایران خودرو را کاهش عرضه محصولات این شرکت عنوان می کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت کارخانه پژو 405 SLX هشت میلیون گران شد

ایران خودرو قیمت یک محصول پرتقاضا را گران کرد

برخی نمایشگاه‌داران نیز معتقدند هر زمان قیمت‌ها روند کاهشی به خود می‌گیرد، شیطنت شرکت‌ها شروع می شود و افزایش قیمت می‌دهند، به طوری که پژو ۴۵۰ اس. ال. ایکس را از ۶۷ میلیون تومان به ۷۸ میلیون تومان در روزهای گذشته رسانده و فاکتور کردند.

چنین افزایش قیمتی در پژو پارس نیز دیده می شود و برخی سایت‌های خودرویی نسبت به انتشار بخشنامه‌های مربوطه اقدام کرده‌اند که بار روانی داشته و بر قیمت‌ها تاثیرگذار است.

آنان تاکید دارند در شرایط کنونی که قیمت ارز روند نزولی گرفته، افزایش قیمت خودرو معنی ندارد و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه ورود کنند.

بر پایه این گزارش، قیمت پژو ۲۰۰۸ محصول مونتاژی ایران خودرو نیز امروز پنج میلیون تومان افزایش نسبت به هفته گذشته تجربه کرد و به ۳۱۰ میلیون تومان رسید. همچنین هایما اس ۷ توربو ۲۷۰ میلیون تومان و هایما اس ۵ به ۲۴۵ میلیون تومان رسید.

افت یک میلیون تومانی قیمت پراید ۱۱۱

بررسی قیمت‌های بازاری حاکی از ثبات قیمتی محصولات سایپا در یک هفته گذشته است و حتی پراید ۱۱۱ نسبت به هفته گذشته با افت قیمت یک میلیون تومانی ۴۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

امروز هر دستگاه پراید ۱۳۱ به ۴۴.۵ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ به ۴۴ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۵۲.۵ میلیون تومان، تیبا هاچ بک ۵۷ میلیون تومان و ساینا ۵۸ میلیون تومان قیمت خوردند.

این در حالی است که ثبات قیمتی در بازار مونتاژی های سایپا و همچنین خودروهای خارجی مشاهده می شود، به طوری که هر دستگاه سراتو ۲۹۲ میلیون تومان و سیتروئن C۳ به ۳۶۵ میلیون تومان رسید.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها