کد خبر : 21709

آخرین وضعیت کاهش قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار

آخرین وضعیت کاهش قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار

روند کاهشی قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد. بخشی از حباب قیمت خودرو در یک ماه اخیر تخلیه شده و این مساله در کنار کاهش تقاضای سفته بازانه و جلوگیری از قیمت سازی در فضای مجازی موجب حفظ شرایط کاهشی قیمت را فراهم کرده است.

به گزارش خودروتک، نکته قابل توجه در بحث کاهش قیمت خودرو این است که کاهش قیمت به خودروهای پرتیراژ که تقاضای اصلی بازار را تشکیل می دهند هم رسیده است. با این حال فعالان بازار خودرو از رکود در معاملات خبر می دهند. به نظر می رسد تقاضای مصرفی خودرو با احساس کاهش قیمت در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها فعلا از ورود به بازار دست نگه داشته است.

همان‌طور که گفته شد قیمت‌ها در بازار پرتیراژ‌ها ساز کاهشی کوک کرده است. طبق اظهارات فعالان بازار، پراید ۱۱۱ در حال‌حاضر با قیمت ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار موجود است. این خودرو پیش‌تر تا ۵۷ میلیون تومان در بازار قیمت خورده بود. دیگر محصول خانواده پراید یعنی مدل ۱۳۱ نیز قیمت ۴۵ میلیون ۵۰۰هزارتومانی را به نام خود ثبت کرده که نشان می‌دهد این خودرو به نسبت هفته گذشته تغییر قیمتی را تجربه کرده است. از بازار تیبای صندوق‌دار هم خبر می‌رسد این خودرو با قیمت ۵۳ میلیون از سوی فروشندگان عرضه می‌شود؛ بنابراین تیبای صندوق‌دار نسبت به هفته گذشته رشد اندکی داشته است. ساینا در هفته جاری به قیمت ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. این خودرو بر خلاف تیبای صندوق‌دار، کاهش قیمت داشته است.

در خانواده پژو، مدل ۲۰۷ اتومات در حال‌حاضر با قیمت ۱۷۲ میلیون تومان در بازار موجود است. همین خودرو با گیربکس معمولی در حال حاضر با قیمت ۱۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ طی هفته‌ای که گذشت به ترتیب با قیمت ۸۵ میلیون و ۱۰۴ میلیون تومان عرضه شدند. به این ترتیب در حالی که ۲۰۶ تیپ ۲، قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان را به خود دید از نیمه خرداد ماه سالجاری روند کاهشی را در پیش گرفت و همان‌طور که اشار شد قیمت این خودرو روی عدد ۸۵ میلیون تومان متوقف شده است. همچنین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ یکی شده است و در حال حاضر این خودرو نیز با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

پژو ۴۰۵ معمولی به قیمت ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در بازار موجود است. حال سراغ رنو ساندرو استپ‌وی اتومات در بازار می‌رویم.این خودرو در حال حاضر با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود، رنو ساندرو استپ‌وی اتومات طی هفته‌ای که گذشت، ثبات قیمتی را تجربه کرد. بنابراین این خودرو روی مدار ثبات قرار گرفته است. همچنین سمند EF۷ طی هفته‌ای که گذشت، با قیمت ۸۸ میلیون تومان در بازار موجود بود. این خودرو به نسبت هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است.

همچنین پژو پارس با قیمت ۱۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی فروشندگان قیمت‌گذاری شده است. رانا هم طی هفته‌ای که گذشت ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد. پژو ۲۰۰۸، محصول مونتاژی ایران‌خودرو در هفته‌ای که گذشت ثبات قیمتی داشت. این خودرو با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان قابل‌خریداری است. دانگ‌فنگ H۳۰ کراس دیگر محصول مونتاژی ایران خودرو در حال حاضر با قیمت ۱۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. همچنین نگاهی هم به قیمت چانگان، محصول مونتاژی سایپا در بازار بیندازیم و قیمت آنها را رصد کنیم. در حال حاضر این خودرو با قیمت ۱۸۶ میلیون تومان قابل خریداری است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها