کد خبر : 21327

افزایش دوباره قیمت لاستیک خودرو

افزایش دوباره قیمت لاستیک خودرو

همزمان با کاهش نسبی قیمت ارز آزاد در بازار، خبرهایی در مورد افزایش قیمت محصولات مختلف منتشر می شود که به گفته برخی از کارشناسان به افزایش قیمت ارز نیمایی و تورم جاری در کشور ارتباط دارد.

به گزارش خودروتک ، تایر هم از جمله کالاهای مهم است که به خصوص در حمل و نقل جاده ای از اهمیت بسیاری برخوردار است و در طی ماه های اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. به نوعی که شاهد به وجود آمدن بازار سیاه برای این کالای مصرفی و تعیین کننده در زمینه ایمنی حمل و نقل هستیم.

براساس گزارش‌های بدست آمده از سطح کارخانجات تایر در سطح کشور، قیمت لاستیک های داخلی به تازگی بین 20 تا 30 درصد گران شده است. علت افزایش قیمت تمام شده محصولات تایری اعم از سبک و سنگین، بالا بودن قیمت مواد اولیه و نهاده‌های تولید عنوان شده است.

 

قیمت لاستیک

 

 

گزارش این افزایش قیمت در حالی توسط سازندگان این محصولات نیز تایید شده است که روز یکشنبه (26 خرداد) حسین ابراهیمی رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در گزارشی اعلام کرد که افزایش 22 درصدی قیمت لاستیک در ستاد تنظیم بازار مورد موافقت قرار نگرفته است.

حال در این چند روز چه اتفاقی پیش آمده که مجوز افزایش قیمت برای کارخانجات تایرسازی کشور صادر شده است، باید از سازمان مربوطه پیگیری شود.

هم اکنون به واسطه افزایش بسیار زیاد قیمت محصولات وارداتی، حجم قابل توجهی از تقاضای بازار از طریق لاستیک‌های داخلی تأمین می‌شود. در حال حاضر تولیدات داخلی در زمینه تایر، عموما مربوط به لاستیک خودروهای شخصی است و لاستیک ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای که خودروهای مسافربری و باربری آن را تشکیل می‌دهند، فقط به میزان 30 تا 35 درصد نیاز بازار تولید می‌شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها