کد خبر : 18071

قیمت روغن موتور انواع خودرو (به روزرسانی مهر 98)

قیمت روغن موتور انواع خودرو (به روزرسانی مهر 98)

این روزها برای خرید روغن موتور خودرو آترود مدل 20w50 25000SM ظرفیت4.5L باید 250,000، روغن موتور توتال مدل Quartz 7000 وزن 4 لیتر 285,000 و روغن موتور خودرو توتال مدل Quartz 4X4 حجم 4 لیتر 457,000 تومان قیمت گذاری شده اند.

به گزارش خودروتک ، اگر به دنبال روغن موتور مناسب برای خودروی جدید یا قدیمی خود هستید، بهترین کار دقت در انتخاب مهمترین استاندارد روغن موتور یعنی شاخص ویسکوزیته است، هر چقدر ویسکوزیته روغن موتور بالاتر باشد چسبندگی آن در دماهای مختلف تغییر شدیدتری خواهد داشت در واقع می توان گفت در دماهای پایین با ضخامت بیشتری بر روی سطح قطعات قرار می گیرد و در نتیجه روانکاری با کندی انجام خواهد شد.

ویسکوزیته (گرانروی یا غلظت) درجه مقاومتی است که یک مایع در برابر جاری شدن انجام می دهد. در نتیجه هرچه ویسکوزیته روغن بیشتر باشد، روغن موتور غلیظ تر است. برای روغن موتور این غلظت در دمای 0 درجه فارنهایت(فصل زمستان) و دمای 212 درجه فارنهایت (فصل تابستان و گرمای حداکثری موتور) بررسی می شود.

برای مناطق سرد سیر بهتر است از روغن موتور هایی استفاده شود که در دماهای پایین، رقیق تر هستند یا به عبارت دیگر گرانروی پایین تری دارند تا در هنگام اولین استارت در روز سرد به موتور خودرو آسیبی وارد نشد و موتور به راحتی روشن شود.

اگر گرانروی بالا باشد ممکن است در این شرایط روغن موتور به خوبی عمل روانکاری را در استارت اول انجام ندهد و همین امر موجب آسیب رساندن به موتور شما شود. اردبیل، شهرکرد، تبریز، همدان، سنندج… از جمله شهرهایی هستند که بهتر است از روغن موتورهایی با گرانروی پایین استفاده کنند. برای مثال روغن های0W-20, 0W-30,0W-40, 5W-30,05W-40….. برای این شهرها مناسب است.

 

 

 

 

عنوان قیمت تصویر    
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها