کد خبر : 13258

با ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان چه خودروی روبازی می توان خرید؟

 با ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان چه خودروی روبازی می توان خرید؟

خودروهای کروک یا همان Convertible به‌دلیل ظاهر جذابی که دارند طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند.

به گزارش خودروتک ، شکل متفاوت خودروهای کروک این ذهنیت را ایجاد کرده که همه آن‌ها جزو خودروهای لوکس بازار محسوب می‌شوند و طبعاً قیمت خیلی بالایی نیز دارند؛ اما برخلاف این تصور عمومی کروک‌های ارزان‌قیمت‌تری نیز وجود دارند که حتی با قیمتی زیر ۳۰۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسند.

ازآنجایی‌که طبق آمار بیش از ۲۰ درصد از خودروهای فروخته‌شده در ایران قیمتی بیشتر از ۱۰۰ میلیون و کمتر از ۳۰۰ میلیون دارند می‌توان نتیجه گرفت یک‌پنجم از خریداران خودرو در ایران توانایی خرید یک خودرو کروک را نیز دارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید و قصد کروک سواری دارید ما در اینجا یک فهرست از خودروهای کروک دست‌دوم با قیمت ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی تهیه‌کرده‌ایم.

مرسدس بنز SLK 200

خرید مرسدس بنز SLK 200 یکی از اولین گزینه‌های ما در محدوده‌ی قیمتی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی خواهد بود. این خودرو دونفره کوچک که نسل دوم آن در ایران به‌فروش می‌رسد، طراحی جذاب و متفاوتی نسبت به سایر خودروهای مرسدس بنز دارد. موتور ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر سوپر شارژر با توان تولید ۱۶۱ اسب‌بخار به همراه جعبه‌دنده ۶ دنده دستی یا ۵ دنده‌ اتوماتیک برای این خودرو در نظر گرفته شده است. چنین ترکیبی توانسته شتاب خودرو را زیر ۸ ثانیه بیاورد؛ اما برخلاف ظاهر تندوتیز آن در عمل این خودرو جزو سریع‌ترین‌های مرسدس در ایران نیست.

مرسدس برای طراحی خودروی SLK 200 به آئرودینامیک بودن تا حد زیادی توجه کرده است. از طرف دیگر مهندسان مرسدس این خودرو را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که سرنشینان آن در معرض باد شدید از روبه‌رو قرار نگیرند. گفته می‌شود از طراحی خودروهای فرمول یک به این منظور استفاده‌ شده است. طراحی داخلی خودرو کیفیت بالایی دارد؛ اما به‌اندازه‌ی کافی لوکس به نظر نمی‌رسد. برای خرید مرسدس بنز SLK 200 به بودجه زیادی در مقابل سایر مرسدس‌ها نیاز نخواهید داشت. مرسدس بنز SLK 200 در سایت دیوار با قیمت حدودی ۲۸۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

دیوار

بی‌ام‌و 325i

بی‌ام‌و سری 3 شرایط متفاوت‌تری نسبت به مرسدس بنز SLK 200 دارد. یک خودرو لوکس‌تر با موتور قوی‌تر و امکانات بیشتر که کمی گران‌تر است. معمولاً خودروهای سری 3 قیمتی بالای ۳۰۰ میلیون تومان دارند؛ اما ما این شانس را داشتیم که آگهی فروش بی‌ام‌و 325i را با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان در سایت دیوار مشاهده کنیم. این خودرو از موتور ۳ لیتری v6 است با توان ۲۱۸ اسب‌بخار بهره می‌برد؛ اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت آن در مقایسه با مرسدس بنز حدود یک ثانیه کندتر است که به تفاوت طراحی دو خودرو بازمی‌گردد. طراحی عجیب ولی آئرودینامیک مرسدس بنز بسیار کارآمد است تا جایی که بی ام با موتور بزرگ‌تر و قدرت بیشتر در عمل کندتر از بنز عمل می‌کند.

در طراحی خارجی با یک خودرو زیبا رو‌به‌رو هستیم که همچون مرسدس بنز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است؛ اما در داخل اتاق شرایط بی‌ام‌و با استفاده از چرم و امکانات بیشتر کاملاً از مرسدس بنز پیش می‌افتد. بدین ترتیب بی‌ام‌و 325i که مدل ۲۰۰۸ آن در سایت دیوار برای فروش گذاشته‌شده می‌تواند شانه‌به‌شانه مرسدس بنز در این بازار رقابت کند.

دیوار

مگان کروک

فرانسوی‌ها نیز با یک کروک ارزان‌قیمت در محدوده‌ی قیمتی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان حضور دارند. مگان کروک به‌عنوان رقیبی جدی برای مرسدس و بی‌ام‌و، چندان مسلح به نظر نمی‌رسد. از لحاظ ظاهری و کیفیت ساخت، مقایسه‌ی این خودرو با رقبای آلمانی چندان منطقی نخواهد بود. در داخل کابین هم مگان حرف چندانی برای گفتن ندارد؛ البته نباید فراموش کرد که بنز و بی‌ام‌و جزو خودروهای لوکس بازار هستند و ازلحاظ قیمتی نیز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از مگان کروک قیمت بیشتری دارند.

مگان کروک از موتور ۴ سیلندر با توان ۱۴۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند؛ چنین ترکیبی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت بیش از ۱۱ ثانیه را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد که در مقایسه با دو رقیب قدرتمند آلمانی بسیار کندتر است؛ اما اگر نمی‌خواهید هزینه بیشتری انجام دهید، خرید مگان کروک با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان می‌تواند راه ساده‌تری برای داشتن یک کروک خاص باشد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها