کد خبر : 9046

توضیحات رئیس مجلس در مورد سهمیه بندی بنزین

توضیحات رئیس مجلس در مورد سهمیه بندی بنزین

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون مجلس در مورد سهمیه بندی بنزین تصمیمی نگرفته است از این روز نقل قول‌هایی که می‌شود درست نیست.

به گزارش خودروتک، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری درباره شایعاتی مبنی بر سهمیه‌بندی بنزین در ملجس، گفت: در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر سهمیه بندی بنزین و روزانه تخصیص یک لیتر بنزین به هرنفر مطرح شده است لذا ضرورت دارد در این زمینه شفاف سازی شود.

لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس درباره سهیمه بندی بنزین تصمیم نگرفته است و این نقل قول‌هایی که مطرح می‌شود درست نیست.

به گزارش میزان، طرح «سهمیه‌بندی بنزین» در جلسه علنی ۳۰ دی مجلس شورای اسلامی، از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

هدایت‌الله خادمی ۴ بهمن با اشاره به موضوع افزایش حامل‌های انرژی و قیمت بنزین در سال ۹۸ گفت: دولت برای افزایش حامل‌های انرژی قصدی ندارد. البته دولت باید از سال ۹۲ افزایش با شیب ملایم حامل‌های انرژی را مدنظر قرار می‌داد که به اقتصاد مردم ضربه وارد نکند.

وی افزود: در شرایط فعلی برخی از دوستان نماینده نظرشان این است که یک مقداری به صورت پلکانی موضوعاتی از قبیل: نرخ بنزین را افزایش دهند تا یک حالت دو نرخی ایجاد شود و بحث سهمیه‌بندی شکل بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مقوله سهیمه‌بندی بنزین در سال ۹۸ گفت: این موضوع به نحوی دیده شده است که قابل قبول نیست. در این بخش تاکید شده که به هر ایرانی به عنوان مثال روزی یک لیتر بنزین سهمیه داده شود.

این نماینده با بیان اینکه همواره نمی‌توانیم منابع کشور را صرف هزینه‌های جاری کشور کنیم، بیان داشت: ما باید مردم را توانمند کنیم. ما یک بار تجربه ارائه یارانه به مردم را داشتیم که به نظر بنده مردم را اذیت کردیم بنابراین اگر به عنوان مثال به مردم بگوییم که قصد داریم ماهیانه ۷۰ لیتر به آن‌ها بنزین بدهیم باید به فکر سال آینده هم باشیم. در این حالت دیگر باید کل منابع کشور را بدهیم و نفت و بنزین وارد کنیم و به مردم سهمیه بنزین بدهیم که این کار نشدنی است.

وی با بیان اینکه باید سازمانی برای این امور تاسیس شود، گفت: بالاخره برخی درجامعه زندگی می‌کنند که خودرو ندارند و باید سازمانی باشد که اگر فردی قصد داشت بنزین خود را به فرد دیگری بفروشد از طریق این سازمان اقدام کند. البته باید دانست که در همین فعل و انفعالات یعنی خرید و فروش‌ها قیمت فروش بنزین افزایش پیدا خواهد کرد و همین افزایش فروش باعث افزایش نرخ کالای مردم می‌شود و این به معنای تورم است.

خادمی خاطر نشان کرد: بنده بعید می‌دانم که موضوع افزایش نرخ بنزین در مجلس رای بیاورد و همچنین بعید است نمایندگان به مقوله سهمیه‌بندی بنزین رأی مثبت بدهند.

منبع:میزان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها