کد خبر : 82004

خودروهای وارداتی کجا هستند؟

خودروهای وارداتی کجا هستند؟

بیش از سه ماه از زمان تصویب آیین نامه اجرایی واردات خودرو به کشور می گذرد اما هنوز خبری از خودروهای وارداتی نیست. سخنگوی گمرک درمورد آخرین وضعیت واردات خودروهای خارجی به کشور گفت: تا این لحظه هیچ خودرویی وارد کشور نشده است.

به گزارش خودروتک ، در شرایطی مرتضی عمادی از نرسیدن خودروهای وارداتی به گمرکات کشور خبر می دهد که هفته گذشته وزیر صمت اعلام کرد این هفته محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز وارد کمرگات کشور می شوند.

همان زمان برخی کارشناسان با دیده تردید نسبت به اظهارات رضا فاطمی امین نگریستند اما وزیر صمت دولت سیزدهم اصرار داشت در هفته جاری خودروهای وارداتی در گمرکات کشور پارک می شوند.

با توجه به عدم حضور محصولات برندهای جهانی خودروساز در گمرک به نظر می رسد همچنان اظهارنظرهای پیش وزیر صمت و سخنگوی صمت مبنی به رسیدن خودروهای وارداتی پشت مرزهای کشور را می توان به عنوان آخرین اظهارنظر مورد توجه قرار داد. بنابراین تا اینجای کار خودروهای وارداتی باید پشت مرزها حضور داشته باشند تا مجوز ورود به کشور را کسب کنند.

شنیده ها نیز گویای این نکته است که فعالان واردکننده سخت در تلاش هستند تا خودروهای وارداتی را به گمرک برسانند اما در بهترین زمان این اتفاق در چند هفته پیش رو اتفاق خواهد افتاد.

بررسی شنیده ها نشان می دهد باید از نیمه دی ماه منتظر حضور تدریجی محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز در گمرکات کشور باشیم.

البته حضور خودروهای وارداتی در گمرکات کشور ابتدای راه است و تا ترخیص این خودروها و حضور در بازار راه درازی پیش پای شرکت های واردکننده قرار دارد.

متقاضیان خودرو منتظر تاثیر حضور خودروهای وارداتی روی قیمت های بازار هستند. برخی از کارشناسان بر ریزش قیمت خودرو در بازار بعد از نهایی شدن بحث واردات خودرو تاکید دارند این در حالیست که برخی دیگر از کارشناسان با توجه به فرایند پیچیده ای که برای ورود خودرو به کشور تدارک دیده شده و همچنین محدودیت های اعلامی معتقدند حضور محصولات وارداتی در بازار نیز تاثیری روی کاهشی شدن نمودار قیمت خودرو نخواهد داشت و بازار همچنان به صورت نوسانی به مسیر خود ادامه می دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها