کد خبر : 81810

چند دستگاه خودرو وارد می شود؟

چند دستگاه خودرو وارد می شود؟

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سقف یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است که با این رقم می‌توان ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، عبداله توکلی افزود: قانون ساماندهی خودرو در خرداد امسال ابلاغ شد و مصوبه هیئت وزیران نیز برای آیین نامه اجرایی واردات، در شهریور ماه به تصویب رسید، هم اکنون مانع خاصی برای واردات خودرو وجود ندارد و حتما امسال واردات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان خودرو‌های وارداتی به توان مالی شرکت‌های واردکننده بستگی دارد تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم تا ۱۰۰ هزار دستگاه وارد شود.

توکلی ادامه داد: اهرم افزایش کیفیت در صنعت خودروسازی، بحث رقابت پذیری است و هر چقدر ما صنعت را بسوی رقابت پیش ببریم می‌توانیم به افزایش کیفیت برسیم.

توکلی گفت: زیر ساخت‌های لازم برای واردات خودرو فراهم و رایزنی‌های لازم در حوزه‌های استاندارد، محیط زیست و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز انجام شده است. در حال حاضر خودروسازان برای انتقال فناوری نیز با شرکای خارجی خود در تعامل هستند و در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور خودرو‌های وارداتی خواهیم بود تا بازار خودروی کشور به سمت رقابت پیش برود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها