کد خبر : 81573

عرضه 2 خودروی محبوب در بورس کالا

عرضه 2 خودروی محبوب در بورس کالا

مدیر نظارت بر بازارهای بورس گفت: بعد از پذیرش خودروی ۲۰۷ در بورس کالا، به سمت پذیرش خودروهای پرتیراژ مثل ۲۰۶ و پارس حرکت خواهیم کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، امیر صبایی با اشاره به ابهامات مربوط به سیگنال فروشی در بورس گفت: اداره ای ذیل سازمان بورس از سال ۸۴ ایجاد شده و چهار حوزه ناشران، نهادهای مالی، بازار و فضای مجازی رصد شده و گزارش‌های دریافتی بررسی می‌شود. اخیرا یک سامانه ای نیز برای رصد خودکار فضای مجازی ایجاد شده و بستگی به شدت تخلف برخورد قانونی از تذکر شفاهی تا سطوح بالاتر انجام می‌شود.

مدیر نظارت بر بازارها درباره محدودیت بر بازارگردانها گفت: طبق دستور العمل فعالیت بازار گردان چهارچوب و خط مشخصی برای بازارگردانها لحاظ شده است. در روزهای خاص این عملکرد در سمت فروش رصد می‌شود این بدان معنا نیست که بازارگردانها ممنوع الفروش باشند. هرچند اخیرا یک بخشنامه ای در حوزه محدودیت فروش ابلاغ شد. بر این اساس بعد از ابلاغ بسته ۱۰ بندی سازمان بورس شاهد رشد قابل توجه شاخص کل بودیم.

صبایی با اشاره به اینکه بعد از پذیرش خودروی ۲۰۷ در بورس کالا، به سمت پذیرش خودروهای پرتیراژ مثل ۲۰۶ و پارس حرکت خواهیم کرد، گفت: این موضوع در گرو تصمیم ناشران است، براین اساس دو خودرو ساز بزرگ کشور باید در این حوزه تصمیم بگیرند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها