کد خبر : 81239

خودروهای وارداتی با این قیمت به دست مشتری می رسند

خودروهای وارداتی با این قیمت به دست مشتری می رسند

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: تاکنون ۲۴ مجموعه و شرکت مجوز واردات خودرو را گرفته‌اند و تا پایان سال ۹۰ هزار دستگاه وارد کشور خواهد شد.با نرخ فعلی دلار می‌توان گفت که یک خودروی اقتصادی ۶ هزار دلار با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، منوچهر منطقی در نشست خبری افزود: به‌منظور واردات خودرو به کشور از بهمن‌ماه سال گذشته تلاش‌های زیادی انجام، آیین‌نامه مربوطه تدوین و در دولت به تصویب رسید که سوم شهریورماه امسال ابلاغ شد.

منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: ۹۰ هزار خودرو از کشورهای ژاپن کره جنوبی و چین وارد و با انتقال فناوری ۳۰۰ هزار خودروی اقتصادی در داخل تولید خواهد شد.

خودروی اقتصادی، خودرویی است که در محدوده قیمت ۶ تا ۸ هزار دلار به بالاست اما کیفیت لازم را دارد. با نرخ فعلی دلار می‌توان گفت که یک خودروی اقتصادی ۶ هزار دلار با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

منطقی ادامه داد: مطابق آیین‌نامه اولویت با خودروهای کمتر از ۱۰ هزار یورو خواهد بود و پس از آن خودروهای در بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی وارد خواهد شد. ارائه خدمات پس از فروش و همچنین پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه از جمله مدارک اصلی درخواست شده از شرکت‌های یاد شده است. واردات خودروها صرفاً از خودروسازان چینی نخواهد بود و خودروهای کره‌ای و ژاپنی نیز وارد بازار خواهند شد.

معاون وزیر صمت در تعریف خود از خودروی اقتصادی بیان داشت: خودروهای با قیمت حدود ۶ هزار دلار که اغلب مشخصه‌های خودروهای مدرن امروز را دارد، یک خودروی اقتصادی خواهد بود، ضمن اینکه فرایند فروش اقتصادی اقساطی نیز برای آنها پیش‌بینی شده است. تا پایان سال ۹۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود و علاوه بر آن ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اقتصادی توسط خودروسازان داخلی تولید شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها