کد خبر : 81127

وزیر با خودرو به استیضاح کشیده شد

وزیر با خودرو به استیضاح کشیده شد

روز گذشته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضای استیضاح فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت را اعلام وصول کرد. پیش از این متقاضیان استیضاح برای تعیین تکلیف وزارت صمت مهلت دوماهه‌ای به رئیس جمهور داده بودند که با پایان یافتن این مدت نمایندگان متقاضی، استیضاح را بار دیگر به جریان انداختند. به گفته برخی از نمایندگان، وضعیت صنعت خودرو و رویه سرمایه‌گذاری در معادن از جمله دلایل اصلی استیضاح فاطمی‌امین بوده است. استیضاح‌کنندگان از دو ماه گذشته با رویه واردات و رشد قیمت خودرو مخالفت کرده بودند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، پس از ماه‌ها کش‌و‌قوس در نهایت درخواست استیضاح سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت را اعلام وصول کرد.

استیضاح فاطمی امین که طبق اعلام هیات‌رئیسه مجلس، هشتم آبان‌ماه برگزار خواهد شد، درحالی است که نمایندگان استیضاح‌کننده، مشکلات حوزه خودرو را مهم‌ترین علت درخواست استیضاح وی اعلام کرده‌اند. در مقابل، فاطمی‌امین نیز با عقب‌نشینی نسبت به آنچه پیش از این وزارتخانه متبوع وی اعلام کرده بود، گفته است موضوع افزایش قیمت خودرو واقعیت ندارد و شایعه است.

اسفندماه سال گذشته بود که درخواست استیضاح وزیر صمت، به هیات‌رئیسه مجلس تحویل داده شد. نمایندگان پیگیر استیضاح فاطمی امین دو دلیل عمده را برای درخواست خود مطرح کردند که شامل وضعیت صنعت خودرو و همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه معدن بود؛ با این حال نمایندگان بیشتر بر آشفته‌بازار  خودرو تاکید داشتند، به طوری که لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس، حتی به طور جزئی‌تر، علت استیضاح را موضوع افزایش قیمت خودرو عنوان کرد. این درخواست دقیقا پس از آن انجام شد که وزیر صمت اعلام کرد قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش خواهد داشت. سیاهکلی در مصاحبه‌ای در واکنش به اظهارات فاطمی امین مبنی بر افزایش قیمت خودرو گفت: «اصلی‌ترین محور طرح استیضاح وزیر صمت، افزایش قیمت خودرو است.» پس از آن بود که فاطمی امین هم از موضع خود عقب‌نشینی کرد و موضوع افزایش قیمت خودرو نیز منتفی شد.

موضوع استیضاح از تیرماه امسال در حالت تعلیق مانده، که البته این موضوع به درخواست ابراهیم رئیسی برای یک فرصت دوماهه تا تغییر ساختار در وزارت صمت بود. بعد از گذشت دو ماه نیز خبری از موضوع استیضاح نبود تا اینکه دوباره موضوع افزایش قیمت خودرو مطرح شد. حالا نیز مشخص نیست طرح دوباره استیضاح بنا بر اتمام مهلت دوماهه نمایندگان به وزیر صمت صورت گرفته یا مطرح شدن سوژه اصلاح قیمت خودرو که چندی پیش از سوی وزارت صمت اعلام شد.  چندی پیش روابط عمومی وزارت صمت، در واکنش به گزارش یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که در راستای اصلاح قیمت خودرو اقداماتی در دست انجام است و حتی پیشنهادهای قیمتی خودروسازان نیز دریافت شده است. هنوز زمان زیادی از این خبر نگذشته بود که روز گذشته هیات‌رئیسه مجلس خبر از اعلام وصول استیضاح وزیر صمت داد.

بر این اساس، فاطمی‌ امین نیز دوباره همان شیوه قبلی را در پیش گرفت و دیروز در حاشیه جلسه با کمیسیون صنایع و معادن مجلس، موضوع افزایش قیمت خودرو را شایعه دانست. این اظهارات وزیر صمت در شرایطی است که خبر افزایش قیمت خودرو، از روابط عمومی وزارتخانه تحت امر وی هفته گذشته اعلام شده بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها