کد خبر : 80885

یک محصول ایران خودرو از فرآیند قرعه کشی خارج شد

 یک محصول ایران خودرو از فرآیند قرعه کشی خارج شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن تاکید بر اهمیت موضوع واگذاری شرکت‌های خودروساز، از قیمت‌گذاری کامل این شرکت‌ها خبر داده و اعلام کرد که واگذاری خودروسازان در مرحله نهایی مذاکره با سازمان خصوصی‌سازی است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، سید رضا فاطمی‌امین با حضور در یک برنامه تلویزیونی، در رابطه با حذف قرعه‌کشی برای محصولات خودروسازان، اظهار کرد: محصولات سایپا بصورت کامل از فرآیند قرعه‌کشی خارج شده‌اند، در ایران‌خودرو محصول هایما خارج از گردونه قرعه‌کشی عرضه می‌شود و به زودی خودروی تارا نیز خارج می‌شود. به همین ترتیب برنامه افزایش تولید خودروسازان و آغاز واردات در کنار هم، می‌تواند عرضه و تقاضا را متعادل خواهد کرد؛ بنابراین تا پایان سال قرعه‌کشی‌ها برای خودرو حذف خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری خودروسازان گفت: طبق دستور رئیس جمهور مقرر شده بود واگذاری خودروسازها تا پایان شهریور ماه، تعیین تکلیف شود. امر  واگذاری از اهمیت بالایی برخوردار است اما چنانچه واگذاری به درستی انجام نشود، شرکت‌ها پس از چند سال، با انبوهی از بدهی، مجدد تحویل دولت داده خواهد شد. نمونه بارز آن شرکت هپکو است.

وی افزود: عظمت خودروسازی‌ها ۱۰۰ برابر هپکو است، بنابراین اگر چالشی در حوزه واگذاری ایجاد شود، ۱۰۰ برابر خواهد بود. در حال حاضر قیمت‌گذاری این شرکت‌ها انجام شده و  ۷۰۰ ابلاغ کارشناسی رسمی صورت گرفته است. اینکه چگونه قرار است این شرکت‌ها واگذار شود، بایستی مورد توجه قرار گیرد تا ساختار صنعت خودرو اصلاح شود. برای این منظور به مدل شش لایه رسیده‌ایم. در  بحث واگذاری این شرکت‌ها در مرحله نهایی مذاکرات با سازمان خصوصی‌سازی هستیم.

وزیر صمت در ادامه، ضمن اشاره به رشد ۵.۱ درصدی رشد تولید بخش صنعت طی سه ماهه نخست امسال و رشد ۶.۷ درصدی تولید در شرکت‌های صنعتی بورسی، اظهار کرد: این رشد تولید در محصولاتی نظیر فولاد معادل ۱۰ درصد، خودروی سواری کامل  ۲۸۰ درصد اتوبوس و ون ۱۴۰ درصد، ظروف ۱۳ درصد رشد تولید ایجاد شده است. در روغن نباتی هم علیرغم اینکه تولید کاهشی رقم خورده اما در واحدها کمبودی ایجاد نشد؛ البته این نشان می‌دهد که سال گذشته این کالا قاچاق می‌شد. میزان مصرف برق  صنایع نیز ۱۳ درصد رشد داشته که نشان از رشد تولید دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها