کد خبر : 80865

این خودروی تقریباً آشنا گزینه ورود به بازار ایران است

این خودروی تقریباً آشنا گزینه ورود به بازار ایران است

داچیا جوگر ۲۰۲۳ با پیشرانه هیبریدی جدید در نمایشگاه پاریس ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند ۷ نفره و ارزان قیمت آشنا خواهیم شد.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز، داچیا جوگر هم‌اکنون به عنوان اقتصادی‌ترین خودرو ۷ نفره جدید در بازار اروپا محسوب می‌شود که توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کند.

البته این خودرو در مدل‌های قبلی به دلیل وجود موتور ۳ سیلندر با انتقادات زیادی مواجه شده است، اما شرکت داچیا با معرفی نسخه ۴ سیلندر هیبریدی قصد دارد این نقطه ضعف را برطرف کند.

معرفی داچیا جوگر ۲۰۲۳

داچیا جوگر 2023

داچیا جوگر در نسخه‌ ۳ سیلندر از قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار برخوردار بود که همین قدرت پایین آن نارضایتی مشتریان را به همراه داشت. در همین راستا داچیا جوگر ۲۰۲۳ به پیشرانه قدرتمندتر ۴ سیلندر هیبریدی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار را تولید کند که از افزایش ۳۰ اسب بخاری قدرت نسبت به قبل حکایت دارد. این خودرو در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۲۲ که ۲۵ مهر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد.

داچیا جوگر 2023

هنوز جزئیاتی بیشتری از موتور هیبریدی این خودرو منتشر نشده، اما انتظار می‌رود قوای محرکه این خودرو به موتور ۱.۶ لیتری برقی رنو کلیو مجهز شود. در رنو کلیو پیشرانه بنزینی به کمک یک یشرانه برقی و یک استارت-ژنراتو یکپارچه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

dacia jogger 2023

اگر داچیا جوگر ۲۰۲۳ به چنین پیشرانه‌ای مجهز شود، باید آن را یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای ۷ نفره داچیا دانست. این شاسی بلند از کابینی جادار بهره می‌برد و برای سرنشینان فضای مناسبی را به همراه دارد. طول این خودرو ۴.۵۵ متر بوده و با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم می‌توان به فضای صندوق ۷۰۸ لیتری دست پیدا کرد. همچنین حتی با خواباندن صندلی‌های دوم نیز می‌توان این فضا را به ۱۸۱۹ لیتر افزایش داد.

dacia jogger 2023

داچیا قصد دارد لیست کامل مشخصات فنی نخستین محصول هیبریدی تولیدی خود را طی هفته آینده پیش از برگزاری نمایشگاه خودرو پارس ۲۰۲۲ منتشر کرد. این شاسی بلند ۷ نفره اقتصادی قرار است در سال ۲۰۲۳ روانه بازار شود. همچنین قیمت این خودرو در نسخه ۱ لیتری حدود ۱۷ هزار یورو بوده و مشتریان برای موتور ۴ سیلندر هیبریدی جدید این خودرو باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها