کد خبر : 80837

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو در نیمه دوم سال نهایی شد؟

 افزایش قیمت کارخانه ای خودرو در نیمه دوم سال نهایی شد؟

امروز اخباری مبنی بر افزایش قیمت کارخانه ای خودرو منتشر شده است که بر این اساس وزارت صمت اصلاح قیمت کارخانه ایی خودروسازها در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین؛ تقریبا از آخرین تغییر قیمت مصوب خودرو یا همان قیمت کارخانه ای می گذرد؛ آبان ماه سال گذشته بود که خودروسازان توانستند قیمت های فروش خود را اصلاح کنند. در آن زمان قیمت کارخانه ای خودروها حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. 

با وجود اینکه در این مدت تورم ادامه داشته است اما خودروسازان مجوز افزایش قیمت نگرفتند. به طور مشخص و بر اساس اعلام مرکز آمار میانگین قیمت تمام کالاها و خدمات در اقتصاد ایران از آبان ماه سال گذشته تا پایان شهریور افزایش حدود ۴۰ درصدی را تجربه کرده و قیمت دلار به عنوان متغیر اثرگذار نیز با رشد حدود ۱۸ درصدی همراه بوده است. کارشناسان معتقدند این موضوع در زیان انباشته خودروسازان خود را نشان داده است.

حالا  امروز آنگونه که در خبرها آمده است،‌ طبق برنامه‌ریزی وزارت صمت، بعد از تحقق هدف رشد تولید و مصوبه واردات خودرو، اصلاح قیمت کارخانه ایی خودروسازها در دستور کار قرار گرفت. اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته؛ به‌طوری‌که از خودروسازان خواسته شده است، آخرین آنالیز قیمت تمام شده محصولات تولیدی را برای این وزارتخانه ارسال کنند تا وزارتخانه آن را برای اخذ مجوز افزایش قیمت کارخانه ایی به ستاد تنظیم بازار ببرد‌.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها