کد خبر : 80833

هفته آینده مشکلات آیین نامه واردات خودرو رفع می شود

هفته آینده مشکلات آیین نامه واردات خودرو رفع می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز روند استیضاح وزیر صمت خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین ، لطف الله سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: داستان استیضاح وزیر بیش از یک سال است که مطرح شده است. پیش از این رییس جمهوری از مجلس خواست که دو ماه به دولت فرصت بدهیم تا وزیر در این وزارتخانه تغییراتی ایجاد بکند و حتی وزارتخانه را به دو وزارتخانه تبدیل کند. مجلس هم با دولت همکاری کرد، اما دولت به وعده خود عمل نکرد.

وی در ادامه گفت: بنابراین استیضاح وزیر صمت امروز مجدداً به جریان افتاد و به کمیسیون ارجاع شد. از هفته آینده کمیسیون روی این موضوع کار می‌کند و در آخر هفته این استیضاح اعلام وصول می‌شود. وزیر ۱۰روز فرصت دارد پاسخ بدهد. من فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که در حوزه خودرو و معدن و در حوزه تنظیم مقررات و تنظیم بازار داریم، استیضاح رای بیاورد.

سیاه کلی اظهار کرد: امروز می‌بینید بازار شرایط خوبی ندارد و قیمت‌ها روزانه تغییر پیدا می‌کند. فولاد کالای بسیار مهمی است که در اختیار دولت است و می تواند در آن دخل و تصرف بکند. مقام معظم رهبری فرمودند که چرا قیمت مسکن گران شده است، با توجه به اینکه مسکن هیچگونه وابستگی به خارج ندارد؟ این به گران شدن فولاد مربوط می‌شود؛ در صورتی که فولاد هیچ گونه وابستگی به خارج و تحریم ندارد. وقتی فولاد گران شود، خودرو، لوازم خانگی و مسکن نیز گران می‌شود و رسیدگی به این موضوع در اختیار وزیر صمت است. وزیر صمت در این زمینه کار و اقدامی نکرده است. بنابراین من فکر کنم این موضوعات دست به دست هم می‌دهد تا استیضاح وزیر صمت رای بیاورد و ادامه کار ایشان به مشکل بخورد. 

این نماینده در خصوص واردات خودرو گفت: ما اعتقاد داریم آیین نامه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده، خیلی اشکال دارد. یک اشکال این است که این آیین نامه تکلیف را مشخص نکرده است که در صورت واردات در مقابل چه خودرویی و با چه شرایطی باید اسقاط انجام شود. شاهد این هستیم که ده‌ها گروه در اینجا تصمیم‌گیر هستند، این موجب می‎شود که اسقاط انجام نشود. کسانی که خودرو وارد کردند از جمله ماشین سنگین و کامیون دو الی سه سال است که شماره نشده‌اند؛ زیرا در حوزه اسقاط مشکل داریم. این موضوع امروز به مجلس آمد و به دلیل اشکالات به کمیسیون برگشت. هفته آینده کمیسیون ایرادات را رفع می‎کند و هزاران نفر که خودرو وارد کردند و چند سال است بلاتکلیف هستند مشکلاتشان رفع می‌شود. اگر این مشکلات برطرف شود، واردات خودرو سامان می‌گیرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها