کد خبر : 80343

انتقاد تند نماینده مجلس به ارابه‌های مرگ و مافیای خودرو

انتقاد تند نماینده مجلس به ارابه‌های مرگ و مافیای خودرو

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بی‌کیفیت‌ترین خودروها توسط ایران‌خودرو و سایپا با گران‌ترین قیمت و طولانی‌ترین زمان تحویل مردم داده می‌شود گفت: تا کی مردم باید تاوان ارابه‌های مرگ و مافیای خودرو را بدهند؟

به گزارش خودروتک به نقل از فارس حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در مخالفت با بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب 1401، گفت: سالانه 17 هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می شوند و همچنین 64 هزار معلول و آسیب دیده ذهنی و جسمی تحویل بهزیستی می‌دهیم. مقصر و علت اصلی این موضوع چیست؟ آیا وزیر صمت و صنعت خودرو پاسخی برای این معضل دارد.

وی افزود: متاسفانه بی‌کیفیت‌ترین خودروها توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا با گران‌ترین قیمت و طولانی‌ترین زمان تحویل مردم داده می‌شود. تا کی مردم باید تاوان ارابه‌های مرگ و مافیای خودرو را بدهند و چرا مردم باید یک سال در صف انتظار تحویل خودروهایشان باشند؟

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس یازدهم یادآور شد: مافیایی که تولید و انحصار را به دست گرفته میزان فرسودگی را به چه میزانی می‌بیند، متاسفانه خودروهای فرسوده هزاران میلیارد تومان سوخت را هدر می‌دهند و باعث مرگ و میر مردم می‌شوند، چه کسی باید در این رابطه نظارت و کنترل داشته باشد. ما دچار ابهام هستیم و نمی‌توانیم میزان فرسودگی وسایل نقلیه را تشخیص دهیم و در قانون هم ابهام وجود دارد، انتظار می‌رود به این مباحث پرداخته شود و این دو فوریت اولویت کشور نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها