کد خبر : 80185

مصرف سوخت خودروهای داخلی بیش از دو برابر خودروهای خارجی است

مصرف سوخت خودروهای داخلی بیش از دو برابر خودروهای خارجی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سایر کشورها افراد به راحتی و بدون نیاز به تعمیرات اساسی می‌توانند بیش از ۲۰ سال از خودرو استفاده کنند درحالیکه خانواده‌های ایرانی ناچارند هر ۴ یا ۵ سال خودروهای خود که تولید داخل است را تعویض کنند یا هر سال برای تعمیر آن متحمل هزینه‌های بسیار شوند.

به گزارش خودروتک ، الهویردی دهقانی درباره مصرف بنزین خودروهای داخلی، گفت: دو خودروساز بزرگ کشور و بخش خصوصی در حوزه خودرو ناکارآمد هستند و عدم تناسب عرضه و تقاضا خودرو دلیلی بر این ادعا است؛ تولید از تقاضای بازار بسیار کمتر است و از آنجا که واردات نیز طی سال‌های گذشته ممنوع بوده، نابسامانی بازار خودرو هر روز بیشتر می‌شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون که واردات خودرو انجام نمی‌شود، مردم به استفاده از خودروهای داخلی محکوم شده‌اند و این روش، سیاستی کاملا غلط و اشتباه است، افزود: دولت و وزارت صمت باید برای حل مشکلات صنعت خودروسازی اراده‌ی قوی داشته باشند زیرا در صورتی که نسبت به رفع این مشکلات بی‌تفاوت باشند نه تنها اکنون هزینه گزافی برای این صنعت پرداخت می‌شود بلکه در آینده هم این زیان بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جامعه هزینه‌های بسیاری بابت خودروهای تولیدی پرداخت می‌کند که یکی از این مشکلات، مصرف سوخت بسیار است در حال حاضر مصرف روزانه بنزین در کشور 100 میلیون لیتر است و مصرف هر خودروی داخلی به صورت متوسط 9 تا 10 لیتر در 100 کیلومتر است در حالی‌که این عدد در دنیا برای هر خودرو کمتر از 4 لیتر است و در 20 سال آینده مصرف بنزین خودروهای تولید شده در دنیا  کمتر خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد:اگر مصرف سوخت خودروهای داخلی با خودروهای دنیا برابر شود، میلیاردها تومان صرفه‌جویی رخ می‌دهد.

 
 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: علاوه بر تحمیل زیان اقتصادی ناشی از مصرف بنزین بی‌رویه خودروهای داخلی، آلودگی هوا نیز روز به روز بیشتر می‌شود که این موضوع اثرات زیست محیطی بسیاری علاوه بر بیماری‌ها دارد.

وی ادامه داد: در سایر کشورها افراد به راحتی و بدون نیاز به تعمیرات اساسی می‌توانند بیش از 20 سال از خودرو استفاده کنند درحالیکه خانواده‌های ایرانی ناچارند هر 4 یا 5 سال خودروهای خود که تولید داخل است را تعویض کنند یا هر سال برای تعمیر آن متحمل هزینه‌های بسیار شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت خوروسازی با شرایط کنونی آسیب‌های معنوی و مادی بسیاری به کشور و جامعه وارد می‌کند که باید با اخذ تدابیر ویژه راهکاری اساسی برای درمان آن احصا کرد،  اضافه کرد: راهکار رفع مشکلات این صنعت حمایت مطلق از خودروهای داخلی نیست؛ باید با سیاست‌گذاری‌های مناسب زمینه رشد خودروسازی های را فراهم کنیم.

منبع: خانه ملت

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها