کد خبر : 79691

بنزین وارد نمی شود

بنزین وارد نمی شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا امسال احتمال واردات بنزین وجود دارد، گفت: امسال برنامه‌ای برای واردات بنزین نداریم اما باید دید که شرایط چگونه پیش می‌رود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، جلیل سالاری با بیان اینکه آدرس غلط برای بنزین می‌دهند، در پتروپالایشگاه‌ها یکی از سیاست‌ها این است که در برخی شرایط محصولات پتروشیمی را متناسب با شرایط بازار تولید می‌کنند، اظهار کرد: به‌طور مثال واحدهای قیرسازی و نفت کوره، این دو، یک ترکیب در پالایشگاه هستند، یک زمانی فصل تولید قیر است که واحد قیر فعال می‌شود و زمانی که فصل تولید نفت‌کوره باشد، این بخش تولید می‌کند؛ این یک زنجیره است که اتفاق می‌افتد و می‌توان از داخل این زنجیره‌ها بنزین استاندارد نیز تولید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون از بنزین پتروشیمی در داخل کشور استفاده می‌شود، گفت: می‌توانیم تولید کنیم و اکنون نیز پتروشیمی‌ها تولید و صادر می‌کنند، برای داخل نیز می‌توان از این ریفورمیت استفاده کرد و مشکلی ندارد.

سالاری درباره صحبت‌هایی که در مورد آلودگی بنزین پتروشیمی مطرح می‌شود، اظهار کرد: آلودگی ندارد؛ مولفه بنزین است و ترکیبات پالایشگاهی نیز لحاظ می‌شود. مولفه بنزن نهایتا بنزین نیست و یک ترکیب تبدیل به بنزین استاندارد می‌شود که بر اساس آن امکان تولید در داخل وجود دارد اما اکنون ظرفیت داریم و شرایط مناسب است و با آمدن پالایشگاه آبادان نیز  300 هزار بشکه به این ظرفیت اضافه می شود.

وی با بیان اینکه موجودی نسبت به سال گذشته 100 میلیون کسری دارد، گفت: با توجه به اینکه فصل سفر این ماه به اتمام می‌رسد به سراغ ذخیره‌سازی‌ها می‌رویم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها