کد خبر : 79380

اتفاق بد برای دلالان دو خودروی جنجالی بازار

اتفاق بد برای دلالان دو خودروی جنجالی بازار

بازار رقابتی فروش خودرو در بورس کالا از امروز رسما کلید خورد. گزارشی از جزئیات و حال و هوای این بازار را بخوانید.

به گزارش خودروتک ، خودروهای دیگینیتی و فیدلیتی برای اولین بار در بورس کالا عرضه شد و حدود ۱۳درصد ارزان‌تر از بازار خودرو قیمت خوردند.

بالاخره معاملات خودرو در بورس کالا کلید خورد. در دادوستدهای امروز این بازار سه خودرو دیگنیتی، فیدلیتی ۵ نفره و فیدلیتی ۷ نفره عرضه شد. پس از ۳۰ دقیقه رقابت نفس‌گیر، خودروهای مذکور حدود ۱۳درصد ارزان‌تر از بازار قیمت خوردند.

به این ترتیب با فراهم شدن بستر معامله خودرو در بازاری آزاد و رقابتی، تولیدکنندگان توانستند با قیمتی بالاتر از کارخانه، محصولات خود را به فروش برسانند. خریداران نیز به واسطه ارزان‌تر بودن قیمت‌ها نسبت به بازار، منتفع شدند.

درنتیجه بخشی از سودی که پیش‌تر به جیب دلالان بازار خودرو می‌رفت، سهم سهامداران شد و طبیعتا در صورت ادامه معاملاتی از این دست، به مرور سود دلالی حذف می‌شود.

۱۲۵ دستگاه دیگنیتی سفید با قیمت پایه ۸۲۱.۵میلیون تومان عرضه شد که با میانگین قیمتی یک میلیارد و ٣٣میلیون و ٣٠۴هزار تومان معامله شد. همچنین ۱۶۵ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره با قیمت پایه ۷۷۲میلیون تومان عرضه شد. تقاضا برای این خودرو در میانگین قیمتی ۹۹۶میلیون و ۵۳۹هزار تومان ثبت شد.

میزان عرضه فیدلیتی ۵نفره نیز ۱۷۵ دستگاه با قیمت پایه ۷۵۸.۵میلیون تومان بود که در میانگین قیمت ۹۶۰میلیون و ۱۵۳هزار تومان مورد تقاضا قرار گرفت.

میزان عرضه فیدلیتی ۷نفره نیز ۱۶۵ دستگاه با قیمت پایه ۷۷۲میلیون تومان بود. فیدلیتی ۷ نفره در بورس کالا تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۲) با میانگین قیمت ۹۹۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله شد.

لازم به ذکر است عملیات مچینگ خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی ۷ نفره در بورس کالا ادامه دارد.

منبع: فردای اقتصاد

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها