کد خبر : 79215

برجام خودروهای داخلی را ارزان می کند یا وارداتی ها را؟ + آخرین قیمت خودرو در بازار

برجام خودروهای داخلی را ارزان می کند یا وارداتی ها را؟ + آخرین قیمت خودرو در بازار

در حالیکه با شنیده شدن زمزمه هایی از وین امید به احیای برجام افزایش پیدا کرده و همین موضوع و توافق احتمالی بسیاری از بازار ها از جمله بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده است، این تاثیر حداقل در این هفته قابل توجه نبود. کارشناسان هم پیش تر در خصوص تاثیر توافق احتمالی بر بازار خودرو های داخلی گفته بودند که نباید انتظار تاثیری جز تاثیر روانی بر بازار خودروهای داخلی داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین ، امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو پیش تر در این خصوص به اقتصادآنلاین گفته بود: هرچند کاهش عجیب و غریبی در قیمت ها مورد انتظار نیست اما نمی توان اثر جو روانی توافق را بر بازار خودروهای داخلی نادیده گرفت.

این هفته هم در روز انتشار اخباری در خصوص موافقت آمریکا با متن پیشنهادی اتحادیه اروپا شاهد کاهش اندک قیمت در بازار خودرو بودیم اما مطابق پیش بینی ها کاهش ها در بازار خودروهای داخلی ادامه دار نبود. برخلاف بازار خودروهای داخلی،‌ کارشناسان معتقدند که احتمالا بازار خودروهای خارجی با افت قیمت بیش‌تری همراه باشد.

 پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که هفته های گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه می کرد و در بازه ۳۰۰ تا ۳۰۴ میلیون تومانی نوسان داشت در این هفته با شنیده شدن اخبار امیدوارکننده از نذاکرات احیای برجام با کاهشی ۳ میلیون تومانی بالاخره پس از چند هفته از مرز ۳۰۰ میلیون تومان پایین آمد و در پایان معاملات این هفته ۲۹۹ میلیون تومان معامله شد.

تیپ 5 این خودرو در نسخه فول این هفته هم مانند هفته های گذشته بدون تغییر ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف شیشه ای در مدل ۱۴۰۱ که هفته گذشته با ۱ میلیون کاهش معاملات را به پایان برده بود در این هفته افزایش هفته گذشته را جبران کرد و با کاهش ۲ میلیون تومانی همراه بود و به ۴۰۷ میلیون تومان رسید

این خودرو در نسخه دنده ای با سقف فلزی هم با ۲ میلیون تومان کاهش، به قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی رسید

پژو ۲۰۷ در نسخه اتوماتیک  هم از کاهش های قیمتی این هفته تاثیر گرفت و با ۵ میلیون کاهش ۶۰۵ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس در هر دو نسخه دوگانه سوز و تک برخلاف هفته های گذشته این هفته را بدون تغییر با قیمت های ۳۰۸ و ۲۹۳ میلیونی به پایان بردند.

مدل ۱۴۰۰ این خودرو که اس ال ایکس نام دارد هم بدون تغییر قیمت ۳۴۰ میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس ال ایکس با ۱ میلیون تومان کاهش در این هفته با قیمت ۳۷۴ میلیونی معاملات این هفته را به پایان برد.

مدل جدید تر و به روز این خودرو امسال توسط ایران خودرو رونمایی شد؛ یعنی ای ال ایکس تیوفایو در کارخانه قیمتی معادل ۲۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان دارد. پس از عرضه این خودرو در بازار از اواسط خرداد ماه به طور میانگین ۴۳۵ میلیون تومان معامله می شود این خودرو در این هفته با ۴ میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۲۳ میلیون تومانی رسید

سمند ال ایکس که هفته گذشته هم تغییری در قیمت خود نداشت و ۳۱۰ میلیون تومان معامله شده بود این هفته هم بدون تغییر بود و همان ۳۱۰ میلیون تومان معامله شد.

پراید هم در نسخه ۱۱۱ و نسخه ۱۳۱ هر دو بدون تغییر  بودند. این دو مدل خودرو در این هفته به ترتیب ۲۰۶ و ۱۸۵ میلیون تومان معامله شدند. پراید وانت یا همان ۱۵۱ در این هفته بدون تغییر ۱۸۳ میلیون تومان معامله شد.

تیبا هاچبک در مدل ۱۴۰۱ با ۲ میلیون کاهش ۲۰۵ میلیون تومان معامله شد و نسخه صندوقدار اما ۱ میلیون تومان افزایش داشت و ۲۰۲ میلیون تومان قیمت خورد.

ساینا هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان معامله شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها