کد خبر : 78829

باز هم کلاهبرداری در ثبت نام خودرو

باز هم کلاهبرداری در ثبت نام خودرو

مرحله دوم قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه برگزار شد. گویا در فرایند قرعه‌کشی افرادی با دریافت مبلغی مشکلات سامانه را برطرف می‌کردند. واکنش مردم به این کلاهبرداری چه بود؟ سامانه چه مشکلاتی داشت؟

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، مرحله دوم قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو توسط وزارت صمت برگزار شد. بسیاری از کاربران در فرایند ثبت‌نام در سایت با  مشکلاتی همراه شدند. البته این مشکلات فقط به این دوره محدود نمی‌شد و در دوره اول نیز سامانه اختلالات زیادی داشت.

این اختلالات فرصتی برای افراد سودجو فراهم کرد. گفته می‌شود برخی از افراد در مقابل دریافت مبلغی، مشکلات متقاضیان را در سایت رفع می‌کنند.

تجارت‌نیوز از برخی از سودجویان پیگیری‌هایی کرد. روال کار این افراد نیز به این شکل است که متقاضیان بعد از پرداخت یک میلیون تومان، باید کلیه مدارک مورد نیاز ثبت‌نام یا پرداخت برای خرید خودرو  را به علاوه شماره تماس و کد ملی فرد را فرستاده، سپس پس از ده دقیقه اطلاعات متقاضی ویرایش یا ثبت می‌شود. البته آنها بر این تاکید می‌کردند که این فرایند قبل از آغاز قرعه‌کشی انجام شود تا فردی دچار مشکل نشود.

البته یکی از این کلاهبرداران در رابطه با پرداخت پول در ازای برنده شدن قطعی در قرعه‌کشی دوره بعدی خودرو، مبلغ ۵۰ میلیون تومان را اعلام کرد.

وزارت صمت در واکنش به این خبر به تجارت‌نیوز گفت این افراد کلاهبردار هستند و سامانه مشکلی در فرایند ثبت‌نام نداشت.

اما گفته‌های برخی از مخاطبان حاکی از وجود مشکلاتی در فرایند ثبت‌نام در سامانه یکپارچه است.

مشکلات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو چه بود؟

در ادامه واکنش برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانیم.

-«من شخصاً بعد قرعه‌کشی یک بار به سایت مراجعه کردم زد برنده شدین ولی وقتی از سایت اومدم بیرون و دوباره وارد شدم تغییر کرد و برنده نشدم. اگه اسم این مشکل نیست پس چیه؟»

-«خودم شنیدم یکی می‌گفت برای ۲۰۶تیپ ۲ مبلغ ۲۳۰ تومن پرداخت کرد یه نفر که کد ملی یه برنده بیچاره رو درآورده و کدملی اون رو جایگزین بجاش. از کارخونه گرونتر ولی از بازار ارزونتر.»

-«بنده خودم شاهد بودم که ۲۰ملیون میگیرن ماشین به اسم طرف درمیاد. همش کلاهبرداری بنده برای چند نفر ثبت نام کردم هنوز اسم یک نفرشان درنیامده چطور اسم ۴تا برادرو خواهر درمیاد اسم ما درنمیاد.»

-«من دوره قبل ثبت نام کردم. ولی این دوره هر چی رمزم رو زدم قبول نکرد بعد رفتم فراموشی رمز رو زدم که کد ملی و شماره تلفن رو خواست. اونارو هم زدم آخر سر گفت شماره ملی با شماره تلفن مطابقت ندارد و نتونستم ثبت نام کنم. در حالی که دور قبل مشکلی نبود.»

-«تو شهر ما یک نفر ده میلیون میگیرد و شرطی برنده میشی حالا خیلی ها بهش پول دادن.»

-«این افراد هر روز تو اینستاگرام تبلیغ برای برنده شدن تو قرعه کشی همچنین خرید امتیاز و حواله خودرو میکنند چرا پلیس فتا جلو اینها را نمیگیره.»

پلیس فتا هشدار داد

همچنین، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش فوری یا خارج از نوبت خودرو هشدار داد. مجرمان سایبری در این روش ادعاهای مختلفی را مطرح می‌کنند که همه آن‌ها کذب است، از جمله این موارد می‌توان به ادعاهای مانند ثبت‌نام کاربران با تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، ثبت‌نام و دریافت فوری خودرو و ثبت‌نام در سایت بدون قطعی و اختلال اشاره کرد. ممکن است افراد سودجو با حضور در کافی‌نت‌ها و یافتن افراد سالمند و ناآشنا به خریدهای آنلاین اقدام به سواستفاده از اطلاعات هویتی و کارت بانکی آنان کنند. در این زمینه لازم است که شهروندان از اعتماد به افراد غریبه پرهیز کنند.(ایرنا)

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها