کد خبر : 78718

جایگزین سمند تاکسی و پژو 405 تاکسی مشخص شد

جایگزین سمند تاکسی و پژو 405 تاکسی مشخص شد

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: ایران خودرو تا آخر تیر سورن را جایگزین سمند و پژو در شهر می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی اسماعیل بگی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره جایگزینی خودروی سورن به جای سمند و پژو گفت: خودروی سورن در مجموعه شهرداری و وزارت کشور برای جایگزینی آن با خودروی سمند و پژو تایید و رونمایی شد و قرار است ایران خودرو آن را از اواخر تیرماه به عنوان تاکسی شهری وارد چرخه خدمت رسانی کند.

وی در ادامه به بلاتکلیف بودن واردات خودروهای برقی و بنزینی با استاندارد بالا اشاره کرد و گفت: مسئله‌ای که درباره تاکسی‌ها در شهر با آن مواجه‌ایم، تعیین و تکلیف نشدن واردات برای تاکسی‌های استاندارد است. برای حل این مسئله نیازمند  تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی دولت در خصوص واردات تاکسی با استاندارد بالا هستیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: در واقع برای کاهش آلودگی هوا در شهر تهران باید تاکسی‌های استاندارد در آن تردد کند تا مصرف سوخت کمتری داشته باشند و البته که برای رسیدن به چنین هدفی به تاکسی‌های برقی یا بنزنی با استاندار بالا نیاز داریم. در واقع  وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

اسماعیل بگی در ادامه تصریح کرد: پس از انجام همه این اقدامات در نهایت باید درباره نوع خودرو و فرایند واردات و تسهیلات مربوطه تصمیم بگیریم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها