کد خبر : 78662

تولید 4 خودروی دیگر متوقف شد

تولید 4 خودروی دیگر متوقف شد

در نشست خبری رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و وزیر صنعت بر کیفیت و کسب رضایت مشتریان به عنوان اصل مهم و همچنین رفع عیوب پر تکرار تاکید شد و نیز خروج خودروهای تیبا، ساینا ،سمند و ۴۰۵ از چرخه تولید اعلام گردید.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، مهدی اسلام پناه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران صبح امروز میزبان وزیر صنعت معدن و تجارت بود.

در این نشست بر کیفیت و کسب رضایت مشتریان به عنوان اصل مهم و همچنین رفع عیوب پر تکرار تاکید شد و نیز خروج خودروهای تیبا، ساینا ،سمند و 405 از چرخه تولید اعلام گردید.

اسلام پناه در این جلسه که به منظور رفع ابهامات و مشکلات موجود در اجرای استاندارد خودرو برگزار شد، گفت: مردم نگران نباشند سازمان ملی استاندارد ایران تمهیدات لازم را برای اجرای تعهدات خودروسازان دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه، کیفیت در زنجیره تولید خودرو باید رعایت شود، گفت: با توجه به وجود چند هزار قطعه در تولید خودرو، ایراد موجود در یک قطعه باعث نقص در تولید نهایی خواهد شد.

 اسلام پناه با بیان اینکه بی‌کیفیتی قطعه باعث بروز عیوب پر تکرار می‌شود، تاکید کرد:  خودروسازان برای اطمینان از کیفیت نهایی باید قطعات خودرو را از تولیدکنندگانی تامین کنند که مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران باشد.

 معاون رئیس جمهور با اشاره به هدف صادراتی وزارت صمت گفت:  سخت گیری های عقلایی و علمی استاندارد برای تولید داخلی تمرینی برای ارتقای کیفیت خودرو به عنوان الزامات صادراتی خواهد بود.

 

صنعت خودروسازی

 دبیر شورای عالی استاندارد در پاسخ به درخواست وزارت صمت برای افزایش مدت گواهی تطابق تولید از یک ماه سه ماه تصریح کرد: در صورتی که تولید کنندگان گزارش ها و الزامات کیفی و منبع تامین کنندگان را به صورت کامل به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال نماید و متعهد به اظهارات خود باشند این موضوع قابل اجرا خواهد بود .

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ورود جدی این سازمان را به صنعت خودروسازی فرامین رهبرمعظم انقلاب در خصوص کیفیت خودرو و فرمان هشت ماده‌ای ریاست محترم جمهور عنوان کرد و گفت:  این دستورات شرایطی را به نحوی رقم می‌زند که تصمیمات جدی تر و سریعتر باشیم.

در ادامه فاطمی امین، وزیر صمت با تقدیر از تلاش سازمان ملی استاندارد ایران برای ارتقای سطح کیفی خودروها گفت:  این مهم یکی از وظایف محوله به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وزیر صمت با اشاره به چالش های انباشته شده در زنجیره صنعت خودرو به نقشه راه تحول این وزارتخانه اشاره کرد و افزود:  این نقشه راه در سه مرحله تعریف شده که مرحله اول آن از آذر ماه 1400 آغاز و تا پایان 1401 تعیین شده که برگرفته از چهار مرحله، ثبات در تولید، اصلاح ساختار مالی و مدیریتی، ورود محصول جدید و برنامه ریزی های کیفی است.  

وی با اشاره به خروج خودروهای تیبا، ساینا ،سمند و 405 از چرخه تولید ، اظهار داشت: خودروسازان موظفند در اجرای تکالیف قانونی خود که  رضایت مشتریان را به دنبال دارد از هیچ کوششی دریغ نداشته باشند.

فاطمی امین با بیان اینکه کیفیت به تدریج رخ می دهد گفت: تا پایان امسال تغییرات کیفی خودرو  برای مردم قابل محسوس خواهد شد.

 وزیر صمت با اشاره به خودروهایی که به دلیل نقص در تامین در پارکینگ‌ خودروسازان باقی مانده آمد گفت: این آمار از 170 هزار دستگاه در سال قبل به 22 هزار دستگاه در خرداد ماه امسال کاهش پیدا کرد و تا شهریور امسال به صفر می‌رسد.

در این نشست مقرر شد خودروهایی که نتوانستند مجوز استاندارد را برای شماره گذاری دریافت کنند با شرایطی قابل اجرا در قالب پیوست قانونی تعیین تکلیف شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها