کد خبر : 78573

اصرار خودروسازان به شماره گذاری زانتیا و مزدا

اصرار خودروسازان به شماره گذاری زانتیا و مزدا

رئیس پلیس راهور در نشست خبری امروز با بیان اینکه با هیچ امضای طلایی مجوز خودرو برای تردد در شهر صادر نمی‌شود و خودروی ناایمن را پلاک نمی‌کنیم، گفت: سازمان ملی استاندارد شماره گذاری خودروی تیبا و سمند را متوقف کرده و تمایلی به شماره گذاری آن‌ها نداریم.

به گزارش خودروتک ، سردار سید کمال هادیانفر، در نشست خبری که صبح سه شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ در محل ساختمان پلیس راهور برگزار شد از تاکید پلیس بر عدم شماره‌گذاری خودروهای ناایمن خبر داد. 

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه از خودروسازان برنامه جامع ارتقا کیفی و کمی خودرو‌ها را طلب کرده ایم، تصریح کرد: با هیچ امضای طلایی مجوز خودرو برای تردد در شهر صادر نمی‌شود و خودروی ناایمن را پلاک نمی‌کنیم.

هادیانفر گفت: پلیس بر موضع خود برای شماره گذاری خودرو‌ محکم ایستاده است و خودروی ناایمن چه داخلی و چه خارجی را شماره گذاری نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: علت فوت بیش از ۳۴ درصد افراد در تصادفات، نا ایمن بودن خودرو بوده است.

رئیس پلیس راهور گفت: بر اساس آمار‌های فراجا در سال ۱۴۰۰ در ۳ ماهه اول، ۴ هزار و ۲۱۴ نفر در تصادفات فوت کردند، این در حالی است که در ۳ ماهه اول ۱۴۰۱ تعداد ۳ هزار و ۹۵۳ نفر در تصادفات جان باختند که ۲۶۱ نفر کاهش یعنی ۶ درصد کاهش داشته ایم.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد خودرو‌های داخلی و مونتاژ داخلی در تصادفات فوتی و جرحی می‌دهند و ۱۰ درصد خودرو‌های وارداتی فوتی و جرحی می‌دهند. همچنین ۲۴ درصد فوتی‌ها در نقاط حادثه خیز اتفاق می‌افتد.

هادیانفر بیان کرد: سازمان ملی استاندارد شماره گذاری خودروی تیبا و سمند را متوقف کرده و تمایلی به شماره گذاری آن‌ها نداریم چراکه ناایمن هستند. سازمان استاندارد از پلیس خواسته که شماره گذاری نکند و امیدواریم روی این حرفش بایستد.

وی گفت: خودروسازان به پلیس فشار می‌آوردند که تعدادی از خودرو‌های زانتیا و مزدا که متعلق به سال ۱۴۰۰ است را برای سال ۱۴۰۱ شماره گذاری کنیم، پلیس از همین تریبون اعلام می‌کند به هیچ عنوان این کار را نمی‌کند چراکه هم غیرقانونی است و هم غیرشرعی، ما به خودروسازان پیشنهاد می‌دهیم که تفاوت قیمت خودرو را به مردم پرداخت کنند تا برای سال ۱۴۰۱ شماره گذاری شود و گرنه ما برای همان سال ۱۴۰۰ شماره گذاری می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها