کد خبر : 78496

نصب شیشه دودی به صورت زیرپله و یواشکی | دودی کردن شیشه ماشین به دور از دید پلیس

نصب شیشه دودی به صورت زیرپله و یواشکی | دودی کردن شیشه ماشین به دور از دید پلیس

فروش و نصب شیشه دودی درحالی صورت می‌گیرد و بسیار متقاضی دارد که پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در بخشنامه و اطلاعیه‌ای به رانندگان اعلام کرده است، اگر از فاصله سه متری به تشخیص مامورن پلیس، داخل خودرو قابل مشاهده نباشد طبق مقررات و قانون انتظامی، شیشه دودی غیر مجاز تلقی شده و قابل اعمال قانون است.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش، یکی از چیزهایی که این روزها، از نظر صاحبان خودرو‌ها نیاز است نصب برچسب دودی بر روی شیشه‌های ماشین است.این برچسب ها، تا حد زیادی امکان دید از بیرون خودرو را به داخل کم می‌کنند و به نوعی یک حریم امن را برای سرنشینان ایجاد می‌کند.

اما نصب این برچسب ها، معایب و مزایایی هم دارد که در این گزارش به آن پرداخته‌ایم. برای متوجه شدن کاربرد‌های این برچسب‌های دودی و انواع آن به خیابان ستارخان رفته‌ایم. جایی که بورس فروش و نصب انواع برچسب‌های دودی است.

خیابان ستارخان بورس نصب شیشه دودی

این جا خیابان ستارخان است. خیابانی بزرگ با تعداد مغازه‌های بسیار که ماشین‌های زیادی در صف انتظار ایستاده‌اند تا بر شیشه‌های ماشین خود برچسب دودی نصب کنند.سرعت ماشین را که برای تهیه عکس کم می‌کنم، چند نفر به سراغ ماشین می‌آیند و میخواهند هرطور شده مارا به سمت مغازه هدایت کنند.

 

تعدادی خودرو مقابل این مغازه‌ها پارک کرده‌اند و افرادی مشغول نصب برچسب‌های دودی بر روی شیشه ماشین‌ها هستند و گویا کار خود را بسیار با دقت انجام می‌دهند. ماشین خود را در گوشه‌ای پارک کرده و به سراغ یکی از این فروشندگان می‌روم. انواع رول هایی که مخصوص دودی کردن شیشه بود به چشم می‌خورد.

سلام، می خواستم مدل‌های شیشه دودی را بدانم«برچسب دودی یو وی ضد خش دارم اصل تایوان ۵۰۰ تومن.بازم اگه بهتر می‌خوای رول شیشه دودی عالی دارم دولایه اینم اصل تایوان ۸۰۰ تومن.»چرا انقدر قیمت‌ها بالاست؟«خب جنس خوب دارم معرفی می‌کنم بهت وگرنه رول ۱۹۰ تومنی هم دارم اما تضمین نمی‌کنم برات چون الان بندازی ممکنه یک ماه بعد پوست پوست بشه. بعدشم درصداش فرق می‌کنه.»از چند درصد موجود دارین؟«۲۵درصد دارم، ۳۰درصد و ۴۰درصد تا ۷۰ درصد که اصولا کسی این ۷۰ درصدو نمیندازه پلیس خیلی گیر میده.البته اینم بگم که هر مدل از این برچسب‌ها یه ویژگی هایی دارن که قیمتشو بیشتر می‌کنه. مثلا اینو ببین این کار آنتی یو وی بالایی داره یعنی اینکه جلوی اشعه‌های مضر خورشیدو میگیره.یا مثلا اینو ببین یه برچسب معمولیه که هرچی زمان بگذره تغییر رنگ میده و لبه هاش بلند میشه.»ممنونم از شما. همه سوالات را از یک فروشنده نپرسیدم و به چند مغازه آن طرف تر رفتم.

مزیت‌های نصب برچسب دودی

فروشنده پشت میز نشسته بود و داشت با شاگردانش امر و نهی میکرد. داخل مغازه شدم و به عنوان یک خریدار از معایب و مزیت هایی که یک برچسب دودی باید داشته باشد از او پرسیدم.«ببین یکی از خوبی هایی که این برچسب‌ها داره اینه که توی ماشینت کامل شخصی میشه یعنی از بیرون خیلی دید نداره.یکی دیگشم اینه که ماشینت قشنگ تر میشه، مقاومت شیشه هارو بالا می‌بره که اگه به شیشه ضربه بخوره باعث میشه که پودر نشه تازه جلوی نور مستقیم آفتابم می‌گیره. خیلی مزیت داره بابا، این مدلو برات بندازم حسابی خوشت میاد خارجیه راحت برات ۱۰ سال تضمین می‌کنم.»

 

 معایب نصب برچسب‌های دودی

شما که از مزیت‌های این برچسب‌ها گفتین لطفا از معایب هایی هم که دارد بگویید.«دروغ نخوام بهت بگم، مزیت هایی که داره از معایبش بیش تره. یکی از مشکلاتی که برای راننده‌ها داره تازه اونم نه به صورت خیلی زیاد اینه که دید راننده روکاهش میده. مثلا وقتی بخوای دنده عقب وارد جای وارک بشی دید کمی داری که اگه بلد نباشی ممکنه تصادف کنی یا به جدول برخورد کنی. یکی دیگه هم این که ممکنه پلیس یهت گیر بده و برچسب هارو از روی شیشه‌ها بکنه.»حالا از چه قیمتی دارین؟«ببین کارا متفاوته، ایرانی دارم، چینی دارم و تایوانی. الان بیشتر جاها تایوانی دارن که با کیفیت تره.از رولی ۲۰۰ تومن دارم تا رولی ۷۰۰ تومن.هزینه نصبشم که جدا حساب میشه.»نصبش که دیگه کاری ندارد«چرا داداش فرق میکنه. بعضی از شیشه‌های ماشین مثل ۲۰۶ چون قوس داره، نمیشه خیلی راحت روش نصب کرد. هم وقت گیره هم سخته. برای همین باید هزینه نصب گرفت و هر ماشین هزینه جداگانه داره.»برچسب‌های درصد بالا چی؟پلیس گیر نمیده به شما که نصب می‌کنید؟«چرا خب مگه میشه؟اما جلوی دست نمی‌ذارم که. تازه کسایی هم که برای نصب این درصد میان خیلی کمه.»آقا دست شما درد نکنه مزاحمتان میشم.

فروش و نصب شیشه دودی درحالی صورت می‌گیرد و بسیار متقاضی دارد که پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در بخشنامه و اطلاعیه‌ای به رانندگان اعلام کرده است، اگر از فاصله سه متری به تشخیص مامورن پلیس، داخل خودرو قابل مشاهده نباشد طبق مقررات و قانون انتظامی، شیشه دودی غیر مجاز تلقی شده و قابل اعمال قانون است.

 

قیمت برچسب هایی که برای دودی کردن شیشه در بازار به فروش می‌رسند به عوامل مختلفی بستگی دارد. هم نوع و کیفیت برچسب‌ها متفاوت است و هم مدل خودرو ها. هرچی جنس و درصد این برچسب‌ها بالاتر باشد نرخ آن بیشتر خواهد بود.عمده برچسب هایی که در بین این فروشندگان دیده می‌شود، بیشتر از کشور تایوان است. البته محصولات چینی و ایرانی هم به چشم می‌خورد که خود فروشندگان محصولات تایوانی را معرفی می‌کردند. با توجه به این که پلیس نسبت به کسانی در ماشین خود از شیشه دودی استفاده می کنند هشدار هایی داده است اما تعداد کسانی که از این برچسب ها استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است.استفاده از این برچسب ها تا ۳۵ درصد و تاحدی که داخل ماشین دیده شود مشکلی ندارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها