کد خبر : 78380

نحوه شکایت مردم از خودروسازان

نحوه شکایت مردم از خودروسازان

اگر تصادف یا حادثه خودرویی شما بر اثر عدم رعایت استاندارد توسط خودروساز باشد، شما می‌توانید از خودرو ساز شکایت و در خواست غرامت کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، اسفندماه سال گذشته بود که سازمان ملی استاندارد ایران 15 مسئولیت، تکلیف و تعهد قانونی را تعیین و برای اجرا از طریق وزارت صمت به خودروسازان ابلاغ و آنها ملزم  به اجرای کامل این تکالیف شدند.

15 تکلیف قانونی سازمان استاندارد به شرکت های خودروسازی را در ادامه می خوانید؛ 

1- خودروسازان مکلفند در زمان اخذ تایید نوع، گواهی اظهاریه انطباق مبنی بر تطابق خودروهای تولیدی با تایید نوع اخذ شده را بلافاصله با امضای مدیرعامل شرکت به سازمان ملی استاندارد ایران ارائه کنند.

2-چنانچه فاصله زمانی تولید خودرو تا عرضه آن به نمایندگی‌های فروش طبق گزارش شرکت بازرسی بیش از دو ماه باشد خودروسازان مکلفند بلافاصله از طریق شرکت بازرسی طرف قرارداد نسبت به بازرسی از تمامی خودرو های مزبور از لحاظ سلامت قطعات لاستیکی، پلاستیکی و پلیمری باتری، شن زدگی، فرورفتگی بدنه و سایر آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی اقدامکرده و گزارش حاصله را به سازمان ملی استاندارد ایران ارائه کنند.

3-خودروسازان متعهد می‌شوند بلافاصله سازمان ملی استاندارد ایران را در مورد تغییراتی که بر انطباق محصول با استانداردهای ملی ذیربط تاثیر می گذارند آگاه نمایند در غیر این صورت طبق بند 3 ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران جرم تلقی شده و اقدامات حقوقی لازم از طرف سازمان ملی استاندارد ایران اعمال خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها