کد خبر : 78206

این خودروها 20 میلیون تومان ارزان تر شدند

این خودروها 20 میلیون تومان ارزان تر شدند

طبق آنچه فعالان بازار می‌گویند، در هفته گذشته افت قیمتی تا ۲۰میلیون تومان دامان بازار خودروهای داخلی را گرفته که ناشی از نزولی شدن قیمت ارز بوده، اما این روند فعلا متوقف است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، در این مورد، یکی از فعالان بازار خودرو به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: هفته گذشته و تا قبل از افزایش قیمت دوباره ارز، خودروهایی مانند تیبا و کوئیک کاهش قیمتی حدودا سه میلیون تومانی داشتند و امثال دنا و پژو ۲۰۷ نیز کمتر از ۱۰میلیون تومان افت کردند.

علیرضا پورحسنی با بیان اینکه در سطح خودروهایی با قیمت یک‌میلیارد تومان و کمی بالاتر، افت قیمت تا مرز ۲۰میلیون تومان نیز بوده است، می‌افزاید: در بازار خودروهای وارداتی، مشتری کلا کم است؛ چون اولا خودرو زیادی برای عرضه وجود ندارد و ثانیا آن‌قدر قیمت آنها بالا رفته که خیلی‌ها نه توان خرید دارند و نه حاضرند با قیمت‌های فعلی اقدام به خرید کنند.

وی می‌گوید: به‌عنوان مثال، خیلی‌ها حاضر نیستند برای خرید خودرویی که قبلا ۴۰۰میلیون تومان بوده و حالا چهار میلیارد تومان قیمت دارد هزینه کنند، زیرا معتقدند با ازسرگیری واردات، می‌توانند مدل جدید آن را با قیمتی کمتر بخرند.

پورحسنی اما در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر اوضاع تقاضا در بازار خودرو به چه شکل است، تاکید می‌کند: به‌طور کلی تقاضا پایین است و میل به فروش هم چندان بالا نیست؛ آنهایی که در این فضای بلاتکلیف و نابسامانی اقتصادی اقدام به خرید خودرو می‌کنند، نیاز فوری دارند و آنهایی هم که می‌فروشند، به نوعی پول لازم هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها