کد خبر : 77922

منتظر خودروی 10 هزار دلاری باشیم؟

منتظر خودروی 10 هزار دلاری باشیم؟

وزیر صمت با بیان این که طرح واردات خودرو آماده بررسی در دولت است گفت: از زمانی که این طرح تصویب شود، دو تا سه ماه بعد عملیاتی خواهد شد و گفت‌وگوهایی برای واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار از اروپا انجام شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، وزیر صنعت در خصوص واردات خودرو نیز توضیح داد: آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مطرح‌شده و دارای 10 بند است، در خصوص یکی از بند‌های آن در هیئت دولت ابهاماتی وجود داشت و لازم بود به کمیسیون اقتصادی برگردد و برای بازگشت دوباره به دولت باید 3 مرحله طی می‌کرد و اکنون طرح آماده این است که در دولت مطرح و بررسی شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر واردات خودرو از شهریورماه بیان کرد: از زمانی که این طرح تصویب شود، دو تا سه ماه بعد عملیاتی خواهد شد و زمان زیادی نخواهد برد.

تاکید وزارت صمت بر واردات خودرو‌های اقتصادی زیر 10 هزار دلار

فاطمی امین در خصوص مشخصات خودرو‌های وارداتی گفت: ما بر واردات خودروی اقتصادی تأکید داریم یعنی خودرو‌هایی که زیر ده هزار دلار باشند؛ زیرا می‌خواهیم پژو، سمند و تیبا را از رده خارج کرده و خودرو‌هایی مانند تارا و شاهین که قیمت‌های بالاتری نسبت به خودرو‌های اقتصادی دارند را جایگزین کنیم، پس لازم است برای قشری از جامعه که خودرو‌هایی ارزان‌تر می‌خواهند محصول داشته باشیم، بنابراین در این آیین‌نامه تمرکز ویژه کردیم که خودرو‌های اقتصادی ارزان‌تر وارد شود تا هم نیاز مردم را پوشش دهند و هم به‌تدریج به سمت ساخت داخل برویم و نقص ترکیب محصولات داخلی را با از رده خارج کردن خودرو‌هایی باقیمت پایین، اما بی‌کیفیت و جایگزین کردن یک خودروی اقتصادی باکیفیت، برطرف کرده و سبد محصولات را کامل کنیم.

وی افزود: خودرو‌های وارداتی تنها خودرو‌های چینی نیستند و خودرو‌های اقتصادی اروپایی زیر 10 هزار دلار نیز وجود دارد و گفتگو‌هایی نیز برای انجام این کار آغازشده است.

وزیر صمت ادامه داد: پس از تحریم‌هایی که بر روسیه اعمال شد، جلساتی با شرکت‌های روسی برگزار شد و آنان به‌شدت علاقه‌مند به واردات قطعه از ایران هستند و گفتگو‌ها بین شرکت‌های ایرانی و روسی در حال انجام بوده و نقش وزارت صمت در آن تسهیلگری است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها