کد خبر : 77755

خودروهای جایگزین سمند و 405 تاکسی چه محصولاتی هستند؟

خودروهای جایگزین سمند و 405 تاکسی چه محصولاتی هستند؟

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ازسوی شرکت خودروساز خودرو سمند سورن برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشنهاد شد که قرار است تا پایان خرداد سال جاری مجوزهای لازم برای جایگزینی این خودرو در بحت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اخذ شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: با توجه به اینکه تولید دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از امسال متوقف شده است، نوسازی ناوگان فرسوه تاکسیرانی نیز متوقف شد.

وی ادامه داد: بر این اساس از سوی شرکت خودروساز خودرو سمند سورن برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشنهاد شد که قرار است تا پایان این ماه مجوزهای لازم برای جایگزینی این خودرو در بحت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اخذ شود تا نوسازی تاکسی ها ادامه یابد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اخذ مجوزهای لازم برای استفاده از سمند سورن در نوسازی ناوگان تاکسیرانی، پیشنهاد شده است که تعداد محدودی مجوز برای نوسازی تاکسی ها برای یکی از خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند به دلیل اینکه نیاز رانندگان تاکسی است تامین و شماره گذاری این خودروها  و فرآیند نوسازی آغاز شود البته در این خصوص هم منتظر مساعدت هستیم.

ثبت نام برای نوسازی متوقف شد

ضامنی افزود: با توجه به اینکه طرح نوسازی تاکسی ها متوقف شده است در حال حاضر ثبت نام برای نوسازی انجام نمی شود، اما حدود ۵ هزار راننده تاکسی از قبل برای نوسازی تاکسی های خود ثبت نام کرده اند و در نوبت دریافت قرار دارند.

وی در پاسخ به اینکه پیش از این از سوی وزارت کشور اعلام شده بود که نوسازی ۱۰هزار دستگاه تاکسی برای سال ۱۴۰۱  هدف گذاری شده بود، تصریح کرد: برای این هدف گذاری منتظر اعلام نوع خودرو هستیم.

ضامنی خاطرنشان کرد:منتظر هستیم که قیمت و ظرفیت تولید مورد انتظار را به ما اعلام کنند تا در این خصوص برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و امیدواریم دراین مورد از تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برخوردار باشیم.

وی در مورد استفاده از خودورهای وارداتی در حوزه تاکسیرانی و نوسازی این ناوگان نیز، تاکید کرد: در این خصوص منتظر اعلام آیین نامه های دولت هستیم و در این چارچوب اگر ظرفیتی برای تاکسیرانی ایجاد شود، استفاده خواهیم کرد و درفرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی هدف بهینه شدن این ناوگان است.

ضامنی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی در کشور داریم، گفت : درحال حاضر تعریف سن فرسودگی متفاوت شده است و بر این اساس خودروی تاکسی که نتواند ۲مرحله پی درپی معاینه فنی را دریافت کند فرسوده قلمداد می شود، اما با توجه به اینکه اگر ۱۰سال فعالیت برای فرسودگی تاکسی ها را در نظر بگیرم با این حساب بیش از۱۷۸ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که یک چهارم این تعداد مربوط به تهران است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها