کد خبر : 77589

واردات خودرو حداقل 4 ماه زمان نیاز دارد

واردات خودرو حداقل 4 ماه زمان نیاز دارد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: تا وقتی دستورالعمل واردات به صورت جامع و نهایی منتشر نشود، نمی‌توانیم بگوییم چه خودروهایی وارد خواهند شد. مهدی دادفر افزود: تا وقتی نرخ عوارض، نرخ تعرفه و همچنین دیگر موارد فزاینده قیمت تمام‌شده کالاهای وارداتی تعیین نشود، هیچ قطعیتی وجود نخواهد داشت و نمی‌توان اظهارنظر کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پیش از این صحبت از واردات خودرو با حجم ۲۵۰۰ سی‌سی مطرح بود، باید منتظر باشیم تا مشخص شود همچنان این میزان برقرار خواهد بود یا خیر؟

دادفر با بیان اینکه هنوز دستورالعملی در مورد واردات ابلاغ نشده، گفت: همه موارد در پیش‌نویس طرح مطرح شده اما در رفت‌وآمدها تغییر می‌کند؛ بنابراین هیچ موردی نه غلط است و نه قطعی؛ بنابراین تنها باید منتظر ابلاغ و انتشار دستورالعمل ماند. دادفر تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل واردات خودرو مشخص نیست، واردکنندگان نیز اقدامی برای واردات انجام نداده‌اند.

به گفته وی، حداقل و خوش‌بینانه، چهار ماه از زمانی که مصوبه صادر و دستورالعمل‌ها مشخص شود، زمان نیاز است تا خودرو وارد شود. با توجه به مقررات محدودکننده (همچون استاندارد، تعیین نمایندگی، تعیین خدمات پس از فروش، گمرک، محیط‌زیست، پلیس راهور و...) هیچ‌کس هم نمی‌تواند این زمان را کاهش دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها