کد خبر : 77259

چند پیش بینی ساده از آینده بازار خودرو

چند پیش بینی ساده از آینده بازار خودرو

نوسان قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. اما بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. کارشناسان عوامل مختلفی را متاثر در قیمت‌ها می‌دانند.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، بازار کشور در حال حاضر در وضعیت رکودی قرار دارد. کارشناسان صنعت خودرو پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت خودرو در آینده دارند.

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با توقف روند شماره‌گذاری سمند و تیبا و احتمال توقف تولید این دو خودرو گفت: در حال حاضر عرضه خودرو به بازار، چه از لحاظ تنوع و چه از لحاظ تعداد، محدود است. در این شرایط هر محدودیت و ممنوعیتی که باعث کاهش عرضه خودرو به بازار شود، بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: هنگامی که تولید خودرویی متوقف می‌شود، قیمت آن در ابتدا افزایش می‌یابد. اما اگر خودروساز بتواند جایگزینی برای آن محصول در نظر بگیرد، این افزایش قیمت کنترل می‌شود.

تاثیر فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو در بازار

آیا اجرای فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که نوعی دیگر از قیمت‌گذاری دستوری است، تغییری در وضعیت بازار ایجاد می‌کنذ؟

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو نیز به تجارت‌نیوز گفت: بازار در حال حاضر به دلیل بحث واردات و قیمت‌ها در وضعیت رکودی است و خریداران مننظر کاهش قیمت‌ها هستند. اجرایی کردن این فرمول نیز می‌تواند در کوتاه‌مدت بازار خودروی کشور را در وضعیت رکودی قرار دهد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها