کد خبر : 77052

زمان و قیمت حراج 2 خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا

زمان و قیمت حراج 2 خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا

پس از عرضه خودرو وانت کارا در بورس کالا ، بهمن موتور دو خودرو دیگنیتی و فیدلیتی را هم به زودی از طریق بورس کالا به فروش می رساند. همچنین قیمت فیدلیتی و دیگنیتی در فروش از طریق حراج بورس کالا نیز اعلام شد. در ادامه با روش خرید خودرو از بورس کالا آشنا می شوید.

روش خرید خودرو از بورس کالا پس از چند سال بحث و بررسی بالاخره اجرایی شده است. روش خرید خودرو از بورس کالا به سادگی خرید خودرو از طریق ثبت نام نیست. روش خرید خودرو از بورس کالا نیازمند داشتن کد بورسی است. روش خرید خودرو از بورس کالا شاید برخی را از این خرید منصرف کند. با این حال روش خرید خودرو از بورس کالا با طی کردن مراحل گام به گام میسر خواهد بود.

زمان عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا

براساس اعلام انجام شده، تعداد 430 دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی از طریق بورس کالا عرضه می شوند. زمان آغاز فروش فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا روز 18 خرداد 1401 است. البته ثبت سفارش برای خرید دیگنیتی و فیدلیتی از بورس کالا از فردا چهارشنبه 11 خرداد ماه آغاز شده و تا پیش از آغاز حراج ادامه خواهد داشت.

قیمت فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا

بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، ۴۳۰ دستگاه فیدلیتی و دیگنیتی در تالار حراج باز عرضه می‌شود که بر اساس جزئیات، عرضه برای ۱۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره، ۱۵۰ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره و ۱۳۰ دستگاه دیگنیتی خواهد بود.

قیمت پایه فیدلیتی ۷ نفره؛ ۸۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و فیدلیتی ۵ نفره؛ ۷۸۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و بهمن موتور دیگنیتی را با قیمت ۸۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان روی تابلوی معاملاتی خواهد برد.

همچنین به قیمت های پایه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، هزینه های مالیات و عوارض شماره گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری و بیمه شخص ثالث اضافه می شود.

امکان خرید فقط یک خودرو از بورس کالا برای هر کد ملی

پیش دریافت برای خرید خودرو در بورس کالا فعلا ۳۰ درصد از طریق همان حساب وکالتی تعیین شده است.   معاملات عرضه خودرو در بورس کالا در تالار حراج باز صورت می‌گیرد و هر کد ملی تنها می‌تواند یک ثبت سفارش ایجاد کند.

ثبت سفارش عرضه جدید دو خودروی پُرطرفدار فیدلیتی و دیگنیتی از فردا ۱۱ خرداد آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۸ خرداد (روز معامله) ادامه دارد.

بر اساس این گزارش،  از ابتدای عرضه خودرو در بورس کالا در مجموع ۱۳۹ کارا شامل ۸۱ دستگاه کارا دو کابین و ۵۸ دستگاه کارا تک کابین معامله شد. نخستین عرضه در ۲۸ اردیبهشت صورت گرفت و در معاملات انجام شده کارا حدود ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار آزاد معامله شد.

روش خرید خودرو از بورس کالا

به گزارش خودروتک، برای شرکت در حراج و خرید خودرو، مشتریان باید در بورس کالا پذیرش شوند که به هر دو صورت مراجعه حضوری و الکترونیکی این امکان فراهم شده است.

در روش حضوری مشتری به یکی از کارگزاری‌های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه می‌کند و مدارک و فرم‌های مورد نیاز را تکمیل می‌کند. پس از بررسی مدارک توسط بورس کالا، صدور کد مشتری انجام می‌شود.  

در روش الکترونیکی مشتری دارای کد سجام با مراجعه به سامانه آنلاین شرکت‌های کارگزاری، کدملی خود را وارد می‌کند و پیامکی از سامانه سجام که حاوی رمز است دریافت می‌کند. با وارد کردن رمز دریافت شده اطلاعات مشتری از سامانه سجام فراخوانی شده و در اختیار بورس کالا قرار می‌گیرد و با توجه به انجام احراز هویت در مراحل ثبت‌نام سجام، کد مشتری توسط بورس کالا صادر می‌شود. برای انجام معامله، مشتریان باید دارای حساب وکالتی متعلق به خود باشند که خدمت حساب وکالتی از طریق اکثر بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌شود. در این زمینه، تمام وجه معامله باید در حساب وکالتی موجود باشد تا در زمان انجام معامله این مبلغ بلوکه شود و پس از انجام معامله به حساب بورس کالا برای تسویه انتقال یابد.

شرکت در جلسه معاملاتی صرفا از طریق کارگزاران انجام می‌شود. آدرس و شماره تماس شرکت های کارگزاری در سایت بورس کالا درج شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها