کد خبر : 77034

زمان مرحله بعد فروش خودرو

زمان مرحله بعد فروش خودرو

دیروز مراسم قرعه کشی اولین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد. در حاشیه این مراسم، توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع وزارت صمت بیان کرد که با توجه به افزایش تولید، مرحله بعدی فروش خودرو در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. همچنین با توجه به ظرفیت تولید خودروسازان داخلی، دستیابی به هدف تولید خودرو امکان پذیر است.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین، عبدالله توکلی‌لاهیجانی، مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در حاشیه برگزاری اولین دوره از فروش خودرو در سامانه تخصیص یکپارچه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

توکلی در پاسخ به سوال زمان بعدی ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو گفت؛ با توجه به افزایش عرضه و تولید خودروسازان و همچنین تکمیل خودروهای ناقص روند تولید و عرضه مشخص می‌کند که مرحله بعدی ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص چه زمانی است و همچنین با توجه به افزایش قابل توجه تولید خودروسازان به خصوص تولید خودروهای کامل و تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ زمان زمان تخصیص بعدی به احتمال زیاد به زودی خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین مبنی بر اینکه اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار منجر به تشدید تقاضای سوداگرانه شده و حتی مردم عادی برای کسب سود در طرح های فروش ثبت نام می کنند بیان کرد؛ هرچند این فضای ایجاد شده ناشی از اختلاف قیمت را کتمان نمی کنیم اما باید توجه داشت که ما با یک انباشت تقاضا طی سال های گذشته روبرو هستیم که این موضوع به مرور زمان مرتفع خواهد شد.

توکلی لاهیجانی در ادامه و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چگونه در شرایطی که بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا خبر از کاهش تولید و عرضه می دهند قرار است خودروسازان کشور تولید خود را افزایش دهند، بیان کرد؛ ظرفیت تولید هر یک از خودروسازان بزرگ کشورمان حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار دستگاه است. بنابراین حتی در شرایطی که مشکلات زنجیره تامین همچنان بسیاری از کشورها از جمله ایران را درگیر کرده است، می توان با افزایش اندک بهره برداری از ظرفیت موجود به هدف تولید خودرو در کشور دست یافت.

همچنین دیروز وزیر صمت در بازدید از گروه خودروسازی سایپا خبر از به روز رسانی و پوست اندازی پلتفرم های قدیمی خودروسازان داد. توکلی لاهیجانی در پاسخ به این پرسش که این به روزرسانی، منجر به کاهش تولید نخواهد شد، گفت؛ این به روز رسانی و پوست اندازی باید به مرور اتفاق بیفتد به معنای آنکه قرار نیست تمام برنامه تنها در یک برهه زمانی کوتاه و به صورت یکجا انجام شود

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص همکاری و هم افزایی میان شرکت‌های خودروساز در جهت تسریع امر به روز رسانی گفت؛ قطعاً هم افزایی میان شرکت های خودروسازان‌گونه که اکنون میان دو خودروساز بزرگ کشورمان در خصوص به اشتراک گذاری موتور صورت گرفته از موازی کاری جلوگیری کرده و سرعت تغییر و پوست اندازی صنعت خود را افزایش میدهد. به همین دلیل در ماه‌های آینده خبرهای زیادی از این همه افزایی ها و همکاری ها خواهید شنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها