کد خبر : 77031

تولید خودرو جان گرفت

تولید خودرو جان گرفت

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱۷۵ درصدی تولید خودروی کامل در ۶۵ روز نخست سال نسبت به همین مدت در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای پوست‌اندازی پلتفرمی و هم‌افزایی بین خودروسازان در جهت کاهش هزینه‌های سربار و اجتناب از موازی‌کاری انجام شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، "عبدالله توکلی لاهیجانی" در نشست خبری، اظهار داشت: پوست‌اندازی پلتفرمی و هم‌افزایی بین خودروسازان دو مقوله مهم برای کاهش هزینه‌های سربار و اجتناب از موازی‌کاری است که وزارت صمت برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

وی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد میزان افزایش تولید و عرضه به بازار افزود: روند افزایش تولید خودرو از خردادماه به‌صورت عبور مستقیم ۱۰۰ درصدی خودروها (انتقال از خط تولید به بازار) در دو خودروساز بزرگ کشور آغاز شده است.

توکلی لاهیجانی بیان داشت: با روند رو به رشد و صعودی تولید خودروی کامل، آسیب مزمنی که در گذشته با تولید خودروهای ناقص وجود داشت متوقف شده است.

افزایش ۱۷۵ درصدی تولید خودروی کامل در ۶۵ روز نخست سال

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا روز سوم خردادماه شاهد افزایش ۱۷۵ درصدی تولید خودرو کامل در هم‌سنجی با پارسال هستیم.

توکلی لاهیجانی گفت: در این مدت تعداد خودروهای ناقص به ۵۴ هزار دستگاه کاهش یافت که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۳۹ هزار و ۵۴۱ دستگاه بود، کاهش ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسوول وزارت صمت تصریح کرد: همین اینها به معنای  افزایش تولید به‌عنوان یکی از راهبُردهای اصلی در صنعت خودرو است و راهکار اصلی برای پاسخگویی به نیاز بازار خواهد بود.

وی ادامه داد: در کنار این مسئله، راهبُرد ساماندهی عرضه نیز بسیار مهم است و امروز به طور متوسط امکان دسترسی مصرف‌کنندگان به خودروها هشت برابر گذاشته شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها