کد خبر : 76900

ایرادهای پر تکرار خودرو سمند و تیبا چیست؟

ایرادهای پر تکرار خودرو سمند و تیبا چیست؟

خودروهای سمند و تیبا تا رفع نواقص کیفی از سوی پلیس راهور شماره گذاری نخواهند شد.

به گزارش خودروتک، یکی از اتفاقات خوب یکی دو سال اخیر در حوزه خودرو کشور، حساس شدن مراجع ذی صلاح روی کیفیت و ایمنی خودرو است. موضوعی که صنعت خودرو کشور دهه ها از کنار آن به سادگی عبور کرد و نمونه اش تولید 27 ساله خودرو غیرایمنی چون پراید بود.

در این راستا اکنون بحث استاندارد خودروهای سمند و تیبا که به دلیل تیراژ بالا و قیمت آنها، عده زیادی از مردم با آنها سر و کار دارند مطرح شده است و معاون فنی مهندسی پلیس راهور با اشاره به عدم تمدید استاندارد خودروهای سمند، تیبا صندوق دار و تیبا ۲ از عدم شماره گذاری آنها تا رفع نواقص خبر داد.

سرهنگ محمدعلی زارع معاون فنی مهندسی پلیس راهور در ادامه میز اقتصاد شبکه خبر گفت: در رابطه با شماره گذاری خودروهای سمند، تیبا و تیبا 2 باتوجه به اینکه در لیست تاییدیه استاندارد الان وجود ندارد به هر ترتیب پلیس هم براساس آن تکلیف قانونی، قطعا خودرو‌هایی را که بی کیفیت است و نقص و مشکلاتی دارند شماره گذاری نخواهد کرد.

وی افزود: در قانون برای هر دستگاه تکلیف مشخص شد و بر اساس آن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است پس از اخذ تاییدیه‌های سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست به شماره گذاری خودرو اقدام کند در همین جا اعلام می‌کنم چنانچه نقصی در رابطه با خودرو و یا راه توسط کارشناسان تصادف بررسی و به نظر برسد قطعا افرادی که قصور دارند قصورشان لحاظ خواهد شد و به مراجع صالح معرفی خواهند شد.

ایرادهای پرتکرار سمند و تیبا چیست؟

در این زمینه مهدی انگورج مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد هم گفت: عموم ایرادات پرتکرار خودروی‌های سمند و تیبا، در انتقال قدرت در سیستم موتور بوده ،در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بود که دیدگاه‌های مشتریان علاوه بر موضوعات استانداردی جمع آوری شد و با لحاظ آنها، این خودرو‌ها از فهرست صدور تاییدیه‌های ایمنی، خارج شدند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها