کد خبر : 76895

همه به دنبال تحقیق وعده های خودرویی وزارت صمت

همه به دنبال تحقیق وعده های خودرویی وزارت صمت

وضعیت نامطلوب امروز صنعت خودروی کشور محصول چندین و چند دهه است و انتظار چرخش و تحول سریع آن، به جا و معقول به نظر نمی‌رسد اما اگر آنطور که وزیر صمت وعده داده، قرار است تحول در این صنعت مهم کشور در سال 1403 رخ دهد، زمینه‌ها و پایه‌های آن را باید امسال گذاشت. سالی که بیش از دو ماه از آن نیز گذشته است.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، اگر چه دامنه مسئولیت‌های وزارت صمت بسیار گسترده بوده و به حوزه خودروسازی محدود نیست اما این موضوع پیشانی و ویترین عملکرد این وزارتخانه محسوب شده و چشم مردم به آن دوخته شده است. گلایه‌ها و توقعات در این زمینه تنها به مردم محدود نیست. بهمن ماه سال گذشته رهبر انقلاب در این خصوص فرمودند: «ما در برخی از محصولات داخلی متأسّفانه شاهد این هستیم که به کیفیّت توجّه نمی‌شود؛ این خیلی بد است. این همه حمایت در این طول این سال‌ها از صنعت خودرو در کشور شده، [امّا] کیفیّت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند، درست هم میگویند، حق با مردم است؛ یعنی اعتراض مردم به‌جا است. این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند؛ باید شما بتوانید رضایت مشتری را جلب کنید.»

بلافاصله پس از این بیانات، یکی از شرکت‌های اصلی خودروسازی کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد و مدعی شد «متعهد می‌شود با بازنگری در راهبردها و رویکردهای اجرایی در جهت تحقق منویات معظم‌له و رضایت خاطر مردم از محصولات خود، تلاشی جهادی را بیش از پیش سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.»

حدود سه ماه بعد از این بیانات، یک بار دیگر رهبر انقلاب به نوعی به این قضیه ورود کرده و فرمودند؛ «بر اساس آمارهای کارشناسان، هر یک میلیارد دلار واردات از اجناس دارای تولید داخلی مانند کفش، پوشاک و لوازم خانگی، به تعطیلی 100 هزار فرصت شغلی در کشور منجر می‌شود.البته خودروسازها از این حرف سوءاستفاده نکنند زیرا وضع آنها تعریفی ندارد و مقصود، آن جاهایی است که تولید خوب و با کیفیت دارند.»

این گونه مواضع حتی در سطح بالاترین مقامات کشور، بار را بر دوش متولیان این حوزه –بخصوص شخص وزیر صمت- سنگین‌تر کرده و توقع می‌رود به شکلی برنامه ریزی و عمل شود که نتیجه آن تحقق وعده‌های خودرویی باشد. وعده‌هایی که وقت چندانی تا سر رسید آنها نمانده است کما اینکه اولین سال از عمر چهار ساله دولت سیزدهم به سرعت رو به اتمام است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها