کد خبر : 76620

خوش به حال پژو 206

خوش به حال پژو 206

اگر در قرن گذشته شمسی به سر می بردیم و اگر سال 1378 یا 1379 بود، دیدن پژو 206 در نمایشگاه خودرو تهران می توانست بسیار جذاب باشد. اما اکنون سال 1401 است و در قرنی جدید به سر می بریم که حتی اگر پسوند مولتی کالر پانوراما هم به پژو 206 افزوده شود، شوقی در بیننده ایجاد نمی کند.

به گزارش خودروتک، نمایشگاه خودرو تهران در شرایطی به پایان رسید که بضاعت صنعت خودرو کشور را به خوبی پیش چشم بازدیدکنندگان قرار داد. بدون تعارف، صنعت خودرو کشور چیز جدیدی برای ارائه به بازدیدکنندگان نداشت.

سایپا و پارس خودرو که از اساس به نمایشگاه نیامدند و ایران خودرو نیز بدون محصول جدید داخلی به نمایشگاه آمد. البته خودروهایی مانند هایما 8S را نمی توان به حساب دستاورد صنعت خودرو کشور گذاشت.

برخی نمایشگاه خودرو تهران را دستاورد صنعت خودرو چین قلمداد کردند. به دلیل تعدد خودروهای چینی که چند سالی است با تغییر نام در ایران مونتاژ شده و به بازار عرضه می شوند. اما اینکه این خودروها را دستاورد صنعت خودرو چین به حساب آوریم هم بی انصافی است.

در سال های اخیر صنعت خودرو چین بسیار پیشرفته تر از چیزی است که ما در خیابان هایمان می بینیم. خودروسازان چینی هر چند هنوز در طراحی کپی کاری می کنند اما پیشرفت های قابل ملاحظه ای هم داشته اند. در بحث خودروهای الکتریکی و هیبرید هم همچنین. در طراحی داخلی برخی ارائه های خودروسازان چینی با خودروهای اروپایی و آمریکایی پهلو به پهلو جلو می رود و خلاصه کلام اینکه حتی در وارد و مونتاژ کردن خودرو چینی هم خوب عمل نکرده ایم. به خصوص که در بسیاری موارد حتی انتقال دانش فنی هم صورت نمی گیرد یا در سطوح پایین انجام می شود.

اینجاست که باید گفت خوش به حال پژو 206 که هنوز پس از چند دهه با تغییراتی به عنوان یک خودرو جدید به یک نمایشگاه خودرو راه پیدا می کند!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها