کد خبر : 76461

رنو ساندرو با موتور زیر 1000 سی سی رقیبی برای خودروهای داخلی

رنو ساندرو با موتور زیر 1000 سی سی رقیبی برای خودروهای داخلی

واردات خودرو در شرایطی انجام می شود که این بار برخلاف گذشته دولت قصد دارد خودروهایی برای همه دهک های اقتصادی را وارد کشور کند. برای این منظور نیز تدابیری در زمینه تعرفه واردات خودرو اندیشیده شده است.

به گزارش خودروتک، براساس آنچه فعلا از پیش نویس آیین نامه واردات خودرو به گوش می رسد تعرفه و سودبازرگانی واردات خودروهای زیر 1000 سی سی به میزان 5 درصد در نظر گرفته شده است. این میزان تعرفه می تواند خبر خوشی برای مصرف کنندگان طبقه متوسط و اقشار کم درآمد باشد تا امیدوار باشند بتوانند خودروهای روز دنیا را هم سوار شوند و صرفا وابسته به تولیدات خودروسازان داخلی نباشند.

زمانی که نام خودروهای زیر 1000 سی سی به میان می آید، شاید ذهن برخی به سمت خودروهای کوچک و ناشناخته برود اما اینگونه نیست. البته که بخش زیادی از خودروهای با حجم موتور زیر 1000 سی سی به محصولات بی کیفیتی مربوط می شوند که اغلب در بازار کشورهایی مانند هند، اندونزی و فیلیپین به وفور عرضه می شوند. اما شرکت معرفی مانند رنو، فیات، نیسان، داچیا و غیره نیز خودروهای باکیفیت و روزآمد با حجم موتور کمتر از 1000 سی سی دارند که قابلیت واردات به ایران را دارد.

رنو ساندرو با موتور زیر 1000 سی سی

به لطف پیشرفت دانش اتومکانیک، حالا موتورهای 3 سیلندر با حجم دقیق 999 سی سی هم روی خودروهای شرکت های معتبر نصب می شود که بسیار هم کارآمد هستند.

یکی از این خودروهای نام آشنا و از قضا محبوب در بازار ایران رنو ساندرو یا داچیا ساندرو است. نسل سوم داچیا ساندرو که به آن ساندرو 3 هم می گویند اکنون با موتور 999 سی سی 3 سیلندر هم تولید می شود.

این موتور می تواند 66 اسب بخار قدرت و 95 نیوتن مترگشتاور تولید کند و مصرف سوخت آن در 100 کیلومتر ترکیبی شهر و جاده 5.4 لیتر است. نهایت سرعتی که ساندور با این موتور به آن می رسد هم 158 کیلومتر در ساعت است.

همچنین رنو ساندرو 999 سی سی با توربو نیز عرضه می شود که با توربو قدرت موتور به 95 اسب بخار و گشتاور به 160 نیوتن متر می رسد.

رنو ساندرو با موتور زیر 1000 سی سی رقیبی برای خودروهای داخلی

قیمت رنو ساندرو 2022 با تعرفه واردات خودرو

آنچه رنو ساندرو جدید با موتور 1000 سی سی را به یک رقیب برای تولیدات داخلی تبدیل می کند قیمت آن است. قیمت مدل پایه این خودرو اکنون 10 هزار و 170 دلار است. اگر تعرفه واردات خودرو زیر 1000 سی سی در نهایت همان 5 درصد باشد، تعرفه واردات این مدل از ساندرو 510 دلار خواهد شد که در نهایت قیمت 310 میلیون تومان را با حدود نرخ کنونی دلار رقم می زند و با در نظر گرفتن سود منطقی برای فروش خودرو در نهایت این خودرو با قیمت زیر 400 میلیون تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

رنو ساندرو با موتور زیر 1000 سی سی رقیبی برای خودروهای داخلی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها