کد خبر : 76420

جریمه 30 میلیون تومانی برای مراکز معاینه فنی متخلف

جریمه 30 میلیون تومانی برای مراکز معاینه فنی متخلف

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تعیین جریمه ۵ الی ۳۰ میلیون تومانی برای مراکز معاینه فنی خودرو متخلف در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون ادامه طرح اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مورد بررسی قرار گرفت و مواد ۱۴ تا ۱۸ این طرح به تصویب رسید. ماده ۱۴ این طرح به تعیین جریمه برای مراکز معاینه فنی خودرو متخلف باز میگشت. این موضوع در جلسه گذشته کمیسیون نیز مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه امروز نیز  جریمه ۵ الی ۳۰ میلیون تومانی به ازای هر تخلف برای مراکز معاینه فنی خودرو در نظر گرفته شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این ماده به مراجع متولی اجازه داده شد تا در صورت تکرار تخلف بیش از چهار بار یا صدور گواهی خلاف واقع توسط مراکز معاینه فنی، پروانه فعالیت متخلف را از شش ماه تا یک سال تعلیق و در صورت تکرار به صورت دائم لغو نمایند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۶ این طرح  تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و شهرداری‌ها جهت حمل بارها در فاصله مسیر بالای ۵۰۰ کیلومتر، در صورت وجود مسیر ریلی، باید جابه جایی بار از طریق شبکه حمل و نقل ریلی را در اولویت قرار دهند. بر اساس ماده ۱۷ این طرح نیز شهرداری‌ها می‌توانند برای توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل شهری و اجرای طرح‌های مرتبط با حمل ونقل بار و مسافر با اولویت ایجاد و بهبود سامانه‌های حمل و نقل عمومی از ابزارهای تأمین مالی از قبیل تسهیلات منابع داخلی و خارجی، اوراق مشارکت، طرح‌های خرید خدمت و مشارکت بخش عمومی و خصوصی استفاده کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها