کد خبر : 75976

خودرو زیر 200 میلیون جایگزین پراید از دل کدام خودرو بیرون می آید؟

خودرو زیر 200 میلیون جایگزین پراید از دل کدام خودرو بیرون می آید؟

کسی در بازار خودرو کشور دلش برای پراید تنگ نمی شود اما برای خودرویی هم قیمت آن چرا. افزایش قیمت خودرو موجب شده تا لزوم عرضه خودروهای زیر 200 میلیون تومان در بازار کشور بیشتر از گذشته احساس شود.

به گزارش خودروتک، در شرایط کنونی بازار خودرو بسیاری از متقاضیان واقعی خودرو توان خرید خودرو صفر کیلومتر را ندارند و به همین دلیل یک خودرو زیر 200 میلیون تومان استاندارد و ایمن نیاز جدی بازار خودرو کشور به حساب می آید.

به تازگی یک مقام مسئول در وزارت صمت از برنامه طراحی و تولید خودرویی در محدوده قیمت 150 تا 200 میلیون تومان خبر داده است. 

عبدالله توکلی‌ لاهیجانی، سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، از طراحی یک پلتفرم مشترک داخلی برای تولید خودروهای ارزان که ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان(معادل ۵تا ۶هزار دلار) قیمت خواهد داشت خبر داد.

حال در همین راستا برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که پلفترم این خودرو جدید همان پلتفرم خودرو رنو کویید است. خودرویی ارزان قیمت در بازار کشورهایی نظیر هند که مدل پایه آن حدودا 112 میلیون تومان قیمت دارد. البته قرار نیست خود رنو کویید در این پروژه به تولید برسد و خودرویی مشترک در سایپا و ایران خودرو براساس پلتفرم رنو کویید که یک خودرو فوق اقتصادی است تولید خواهد شد.

رنو کویید خودرویی غریبه با صنعت خودرو ایران نیست و در سال 1396 و قبل از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها، قرار بود در کشور تولید شود. محسن جهرودی مدیرعامل وقت شرکت سایپا در سال 96 برنامه تولید رنو کویید در این شرکت را تایید کرد و گفت که مدل پایه این خودرو قرار است با قیمت 30 میلیون تومان عرضه شود.

ارزان ترین خودروهای جهان در سال 2022 رنو کویید

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها