کد خبر : 7595

جای خالی خودروها در نمایشگاه خودرو تهران!

جای خالی خودروها در نمایشگاه خودرو تهران!

استقبال سرد شرکت‌کنندگان از سومین نمایشگاه خودرو باعث شده بازدیدکنندگان از همان دقایق ورود به نمایشگاه متوجه بی رونقی و عدم تنوع محصولات در غرفه‌ها شوند. نکته قابل تأمل این نمایشگاه غیبت شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی و همچنین شرکت های واردکننده خودرو است. علاوه بر این نمایندگی ها و شرکت های طرف قرارداد و همکار با شرکت های چینی نیز در این نمایشگاه حضور چندانی ندارند.

به گزارش خودروتک، اوایل دی ماه امسال بود که وزیر صنعت در یک برنامه تلویزیونی که به موضوع صنعت خودرو می‌پرداخت اعلام کرد «بنده اکیداً خواستم و گفتم که یک نمایشگاه بزنید و هر قطعه‌ای که می‌آمد، ما دیگر نباید وابسته باشیم. قطعه سازها اتفاقاً کار جدید هم برایشان ایجاد می‌شود. بیایند این قطعات را سفارش بگیرند و بروند تولید کنند.»

تأکیدات وزیر صنعت در برگزاری نمایشگاه باعث شد تا مقدمات آغاز به کار سومین نمایشگاه خودرو تهران برای معرفی توانمندی قطعه سازان کشور فراهم و امروز فعالیت 4 روزه خود را آغاز کند.

در مراسم امروز افتتاحیه این نمایشگاه قرار بود وزیر صنعت هم حضور داشته باشد اما برگزاری جلسات مختلف عاملی شد تا در نهایت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی به همراه مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در این مراسم حاضر شوند.

نکته قابل تأمل این نمایشگاه غیبت شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی و همچنین شرکت های واردکننده خودرو است. علاوه بر این نمایندگی ها و شرکت های طرف قرارداد و همکار با شرکت های چینی نیز در این نمایشگاه حضور چندانی ندارند.

 استقبال سرد شرکت‌کنندگان از سومین نمایشگاه خودرو باعث شده بازدیدکنندگان از همان دقایق ورود به نمایشگاه متوجه بی رونقی و عدم تنوع محصولات در غرفه‌ها می‌شوند. دو شرکت ایران خودرو و سایپا هم در این نمایشگاه به حضور چند خودرو بسنده کرده و خبری از عرضه محصولات جدید به بازدیدکنندگان نیست.

البته در این نمایشگاه حضور قطعه سازان خودرو نسبت به شرکت های خودروساز بیشتر است به نحوی که قطعه سازان با ارائه محصولات خود ضمن معرفی توانمندی‌های در تلاش برای رفع مشکلات با افزایش حجم تولید هستند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها