کد خبر : 75947

چگونه از بورس خودرو بخریم؟

چگونه از بورس خودرو بخریم؟

به محض آغاز معاملات خودرو در بورس، تمام افراد با کد سجامی می‌توانند بدون اخذ کد جدید فقط یک معامله انجام دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسنی سعدی سخنگوی بورس کالا در بخش خبری شبکه خبر در خصوص عرضه خودروی شاهین و کارا در بورس کالا به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: هم اکنون وضعیت خودروی شاهین در بورس کالا چگونه است؟

حسنی: از زمانی که بورس کالا برای عرضه خودرو‌ها اعلام آمادگی کرده، دو شرکت تمایل به عرضه تولیدات خود در بورس کالا کردند، یکی سایپا که خودروی شاهین خود را در کمیته بورس کالا پذیرش کرد و در این کمیته مورد تایید قرار گرفت. همچنین مقرر شد، از 20 هزار خودرویی که قرار است این شرکت امسال تولید شود، 16 هزار خودرو در بورس کالا عرضه شود. هم اکنون کار‌هایی اداری آن انجام شده، اما تاریخی برای عرضه نهایی این خودرو اعلام نکردیم و در حال سپری کردن مراحل نهایی است.

خودروی دیگر، خودروی کارا از سوی گروه بهمن است. این خودرو نیز در سال 1401 پیش بینی شده 15 هزار خودرو تولید خواهد کرد که از این میان 7هزار و 500 خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود.

سوال: در صورتی که خودرو سازی سایپا از عرضه خودرو در بورس کالا امتناع کند، مشمول جریمه می‌شود؟

حسنی: میان بورس کالا و شرکت‌های خودرویی، فقط توافقی در راستای عرضه تولیدات خودرویی در بورس کالا صورت گرفته و عرضه کننده می‌تواند در صورت عدم تمایل برای عرضه خودرو در بورس کالا، امتناع کند.

سوال: محدودیت ثبت سفارش برای کد‌های معاملاتی وجود دارد؟

حسنی: با پیگیری‌های صورت گرفته و مجوز‌های اخذ شده از سازمان بورس، به محض آغاز معاملات، تمام افراد با کد سجامی که سهام خرید و فروش می‌کنند می‌توانند بدون اخذ کد جدیدی معاملات خودرویی نیز انجام دهند، اما هر کد فقط می‌تواند یک معامله انجام دهد.

سوال: حاشیه سود خرید خودرو در بورس کالا نسبت به بازار چه میزان است؟

حسنی: در بورس کالا مکانیزم عرضه و تقاضا برای کشف قیمت حاکم است و هیچگونه اعمال نظر و قدرتی پذیرفته نیست و براساس میزان عرضه و تقاضا کالا یک قیمت منصفانه کشف می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها